Niedawno informowaliśmy o tym, że kilka globalnych marek, takich jak McDonald’s, Johnson & Johnson oraz Lyft, podjęło w ostatnim czasie decyzje o zlikwidowaniu stanowisk dyrektora marketingu. Obowiązki osób pełniących te funkcje zostaną wówczas podzielone między innych liderów w organizacjach, m.in. ds. marki oraz komunikacji.
Teraz, jak podała agencja Bloomberg, Uber planuje zwolnić 400 swoich pracowników zajmujących się marketingiem. Decyzję tę przekazał dyrektor generalny marki Dara Khosrowshahi drogą mailową swoim pracownikom w poniedziałek, 29 lipca br.
Zobacz również
W przesłanym mailu Khosrowshahi wyjaśnił, że „wiele naszych zespołów jest zbyt dużych, co powoduje nakładanie się pracy i niejasne decyzje, a to może prowadzić do miernych wyników”.
Planowana redukcja zatrudnienia obejmie około 1,6% wszystkich pracowników Ubera na całym świecie. Jest to też pierwsza poważna reorganizacja działu marketingu od momentu, gdy na jego czele stanęła Jill Hazelbaker. Wcześniej funkcję dyrektora ds. marketingu pełniła Rebecca Messina i nadzorowała zespół około 1,2 tys. osób.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie są zawody i kompetencje przyszłości w branży marketingowej? Gdzie zdobywać wiedzę i w jaki sposób podnosić kompetencje? Czy nagrody branżowe i certyfikaty mają duży wpływ na rozwój kariery? Jakie kompetencje będą decydowały o sukcesie?
Słuchaj podcastu NowyMarketing