Fake newsy niewątpliwie stanowią ogromny problem współczesnych mediów, a ich skala stale się zwiększa. Wobec tego wiele popularnych platform społecznościowych postanowiło rozpocząć działania, których celem jest zwalczanie dezinformacji w internecie.
Przykładem tego jest Instagram, który niedawno wprowadził w Stanach Zjednoczonych nową funkcję umożliwiającą zgłaszanie rzekomych fake newsów. Te następnie weryfikowane są przez organizacje do spraw tzw. fact-checkingu, a następnie ich zasięg jest widocznie ograniczany – dezinformacyjne treści są np. usuwane z sekcji Explore, a także z systemu tagów.
Zobacz również
O wprowadzeniu narzędzia do zgłaszania fake newsów poinformował na swoim Twitterze Adam Mosseri, szef Instagrama.
Na razie nie wiadomo, czy podobna funkcja zostanie wprowadzona również na inne rynki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kilka miesięcy temu Facebook uruchomił nowy program weryfikacji informacji w Polsce we współpracy z Agence France Presse, w ramach którego oceniana jest rzetelność i prawdziwość treści na Facebooku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing