Akcja „Nie jestem z innej bajki” zwraca uwagę na problem braku akceptacji wśród społeczeństwa osób z zespołem Downa oraz powielania krzywdzących stereotypów na ich temat. W ramach projektu stworzono serię przepięknych zdjęć, w których dzieci i młodzież z zespołem Downa wystąpiły w roli bohaterów najpopularniejszych bajek.
Zobacz również
Tym samym projekt, który powstał z inicjatywy poznańskiej Fundacji Strefy Integracji, pokazuje, że osoby z zespołem Downa chcą być „z tej samej bajki” co reszta społeczeństwa, być akceptowane przez pozostałych i cieszyć się życiem, jak każdy z nas.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wystawa bajkowych fotografii znajduje się na poznańskim Starym Rynku i będzie trwać jeszcze do 15 września br. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane przez studio fotograficzne Piegowate kadry.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W październiku 2018 roku River Island zaprezentowało kampanię na sezon jesień-zima 2018, stworzoną ku pochwale różnorodności. W roli modeli wystąpili dorośli z niepełnosprawnościami i rzadkimi chorobami, oraz osoby w rozmiarze plus size.
PS2
Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.
PS3
Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa, agencja Zebedeee Management oraz choreograf Daniel Vais stworzyli nietypowy projekt, w ramach którego zaproszono osoby z zespołem Downa do wyjątkowej, awangardowej sesji zdjęciowej.