Labels Are For Clothes, Not People: kampania River Island w pochwale różnorodności

Labels Are For Clothes, Not People: kampania River Island w pochwale różnorodności
River Island zaprezentowało nową kampanię na sezon jesień-zima 2018, stworzoną ku pochwale różnorodności. W roli modeli wystąpili dorośli z niepełnosprawnościami i rzadkimi chorobami, oraz osoby w rozmiarze plus size.
O autorze
1 min czytania 2018-10-16

River Island kolejny raz przełamuje tabu. Na początku 2018 roku marka zaprezentowała kampanię zatytułowaną „Labels Are For Clothes”, w której w roli modeli wystąpiły dzieci z niepełnosprawnościami.

Teraz brand odzieżowy w swojej nowej kampanii przemyca to samo hasło, tym razem zatrudniając jako modeli osoby, które albo jeżdżą na wózku inwalidzkim, albo mają zespół Downa, albo po prostu są w rozmiarze plus size. Wszystko po to, by pokazać, że są to normalni ludzie, których codziennie mijamy na ulicy. I przez swoją różnorodność nie powinni być piętnowani. Bo przecież „etykiety są na ubrania, a nie ludzi”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kanadyjska agencja FBB Canada przygotowała niedawno kampanię, która edukować miała ludzi w zakresie sposobów reagowania na osoby z zespołem Downa. Z drugiej strony chodzi o to, by społeczeństwo przyjmowało każde dziecko z radością, a nie przepraszającym żalem.

PS2

Marks & Spencer wypuścił kolekcję odzieży na jesień-zimę 2018/2019 zaprojektowaną dla niepełnosprawnych dzieci.

PS3

Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.