River Island kolejny raz przełamuje tabu. Na początku 2018 roku marka zaprezentowała kampanię zatytułowaną „Labels Are For Clothes”, w której w roli modeli wystąpiły dzieci z niepełnosprawnościami.
Teraz brand odzieżowy w swojej nowej kampanii przemyca to samo hasło, tym razem zatrudniając jako modeli osoby, które albo jeżdżą na wózku inwalidzkim, albo mają zespół Downa, albo po prostu są w rozmiarze plus size. Wszystko po to, by pokazać, że są to normalni ludzie, których codziennie mijamy na ulicy. I przez swoją różnorodność nie powinni być piętnowani. Bo przecież „etykiety są na ubrania, a nie ludzi”.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Kanadyjska agencja FBB Canada przygotowała niedawno kampanię, która edukować miała ludzi w zakresie sposobów reagowania na osoby z zespołem Downa. Z drugiej strony chodzi o to, by społeczeństwo przyjmowało każde dziecko z radością, a nie przepraszającym żalem.
PS2
Marks & Spencer wypuścił kolekcję odzieży na jesień-zimę 2018/2019 zaprojektowaną dla niepełnosprawnych dzieci.
PS3
Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.