Komitet Sterujący przygotował listę obszarów, w odniesieniu do których członkowie Koalicji zgłaszają obecnie swoje postulaty dotyczące badań. Po zebraniu wymagań od wszystkich zainteresowanych powstanie jeden spójny dokument (brief) udostępniony pozostałym interesariuszom.
Oczekiwania wobec nowego systemu badań mediów w Polsce marketerzy definiują przy uwzględnieniu następujących obszarów: potrzeby biznesowe, na które ma odpowiadać badanie, kluczowe pomiary i informacje, których powinno ono dostarczać w odniesieniu do poszczególnych kanałów (TV, radio, digital) oraz wymagania w zakresie próby i metodologii.
Zobacz również
– W tej chwili w Koalicji jest ponad 40 ekspertów reprezentujących wszystkie najważniejsze branże reklamodawców i to oni wypełniają dokument, z którego powstanie brief. Wciąż apelujemy o to, by przystępowali do nas i zgłaszali swoje wymagania kolejni eksperci – mówi Szymon Jóźwiak z Philips Polska. – Oczekiwania marketerów są bardzo różne, a nam zależy na jak najszerszym, najbardziej wszechstronnym feedbacku – podkreśla Jóźwiak.
Wymagania marketerów gromadzone będą do 4 września br. Następnie konsultant merytoryczny Koalicji scali je w jeden roboczy dokument. Potem odbędą się warsztaty z udziałem wszystkich zainteresowanych pracą nad finalnym materiałem. Etap przygotowywania briefu na podstawie wszystkich zgłoszonych wymagań ma zająć maksymalnie kilka tygodni.
– Tempo i organizacja prac wewnątrz Koalicji są budujące, cieszy nas również dobra współpraca z zewnętrznymi interesariuszami. Jesteśmy w kontakcie z przedstawicielami nadawców internetowych, radiowych i telewizyjnych. Mamy nadzieję, że nadawcom telewizyjnym uda się szybko przezwyciężyć problemy związane z powołaniem do życia MOC’a telewizyjnego i nie wpłynie to negatywnie na tempo prac .Otrzymaliśmy również deklarację złożoną przez Przewodniczącego KRRiT, że zespół zaangażowany w projekt jednoźródłowego badania mediów po stronie Regulatora przygotuje je dokładnie w takim kształcie, jakiego oczekuje rynek – mówi Rafał Jakubowski z mBanku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W procesie powstawania briefu marketerów uczestniczy także zespół metodologiczny powołany przez domy mediowe z Klubu Mediowego SAR. Liderami projektu po ich stronie są: Jakub Bierzyński (OMD), Adrian Kawecki (Mindshare Poland), Piotr Piętka (Publicis Media). Członkowie tego zespołu z jednej strony zgłaszają również swoje wymagania wobec badań , z drugiej będą jedną ze stron konsultującą brief już po jego powstaniu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wśród ekspertów opiniujących brief ze strony Klubu Mediowego SAR znaleźli się prawdopodobnie najlepsi eksperci z agencji mediowych. Wyraźnie widać, że cały rynek mobilizuje się, by nowy system badań powstał możliwie najsprawniej – mówi Ewelina Kraskowska z USP Zdrowie.
W skład Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań” wchodzi obecnie 43 ekspertów pracujących w firmach takich jak Bank Millenium, BNP Paribas Bank Polska, COTY, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Henkel Poland, Jeronimo Martins (Biedronka), Jeronimo-Martins (Hebe), L’Oreal, McDonald’s Polska, MARS, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi Motors, Philips Polska, Play, Provident, Santader Bank SA, UPC, USP Zdrowie, Volksvagen Group (Seat), Wedel i Visa.
Wsparcia organizacyjnego udziela tej inicjatywie biuro IAA Polska.