1 września br. wystartowała kolejna edycja projektu edukacyjno-społecznego Komisji Europejskiej pod hasłem #EUBeachCleanUp. W jego ramach politycy zachęcają wszystkich mieszkańców UE do brania udziału w akcjach oczyszczania plaż, zwłaszcza z plastikowych śmieci.
„Twarzą” tegorocznej edycji są znane postacie z bajki „Smerfy”. Zostały one wybrane nieprzypadkowo, bowiem, jak tłumaczą przedstawiciele Komisji Europejskiej – „Od ponad 60 lat Smerfy przekazują nam uniwersalne wartości, takie jak solidarność, odwaga, tolerancja, praca, szacunek dla przyrody i środowiska. Wartości te wykraczają poza ramy określone przez wiek, płeć czy kulturę. Naturalną rzeczą jest więc to, że Smerfy biorą udział w sprzątaniu oceanów oraz plaż”.
Zobacz również
W ramach projektu zorganizowano kilkanaście akcji sprzątania plaż w różnych miejscach na świecie – m.in. w Rumunii, Grecji, Belgii czy też Nowej Zelandii. Pełna lista wydarzeń dostępna jest na stronie.
zdjęcie: twitter.com/EU_Comission
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
26 lipca br. w Zakopanem rozpoczął się dwudniowy finał akcji „Czyste Tatry ekoMałopolska”, w ramach którego wolontariusze sprzątali tatrzańskie szlaki. Do tegorocznej edycji inicjatywy dołączyła Biedronka.
PS2
W kwietniu br. ruszyła największa akcja sprzątania rzek i ich okolic, w której wzięło udział ponad 40 lokalizacji wzdłuż Bugu. W inicjatywę zaangażowali się również mieszkańcy miejscowości nieopodal Biebrzy, Narwi, Wieprza, Liwca, Tyśmienicy czy nawet Czarnej Hańczy i Wisły.
PS3
Operacja Czysta Rzeka jest kontynuacją akcji #trashchallenge, którą w Polsce nagłośnił portal Wirtualna Polska – pod hasłem #trashchallengeMEDIA zaangażował do działania redakcje dziennikarzy w całym kraju. Wyzwania podjął się również salon WoshWosh, który to 27 marca sprzątał park im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego na warszawskim powiślu. Natomiast 5 kwietnia drużyna Grupy Me & My Friends wspólnymi siłami posprzątała okolice mostu Szczytnickiego we Wrocławiu. Tym samym firma rzuciła wyzwanie agencjom z całego kraju, dając początek inicjatywie #agencyjnytrashchallenge.
PS4
Jak ważne dla polskiej branży marketingowej są działania proekologiczne? Jakie aktywności w tym zakresie są podejmowane? Zapytaliśmy o to przedstawicieli ContentHouse i Insignia, MOSQI.TO, IPG Mediabrands, Dentsu Aegis Network, OX Media, Mindshare, Eskadra.