W ubiegły piątek 5 kwietnia, w ramach akcji #trashchallenge, drużyna Grupy Me & My Friends wspólnymi siłami posprzątała okolice mostu Szczytnickiego we Wrocławiu. Korzystając z pięknego wiosennego popołudnia, kreatywny zespół zamienił przestrzeń biurową na zielone otoczenie i zakasał rękawy do pracy. W ciągu dwóch godzin zebrał ponad 20 worków odpadów, które zaśmiecały tereny nad Starą Odrą w centrum miasta – ulubione miejsce spacerów dla wielu rodzin z dziećmi, amatorów sportu i studentów.
Zobacz również
Grupa Me & My Friends podzieliła się zdjęciami efektów swojej pracy na swoim profilu na Facebooku, inicjując #agencyjnytrashtagchallenge. Rękawica została rzucona! Wyzwanie na pojedynek w sprzątaniu otrzymało 11 agencji z największych polskich miast: GoldenSubmarine, 180heartbeats + JUNG v MATT, GONG, K2, VMLY&R Poland, Walk.Agency, Publicon., Ogilvy Poland, Saatchi & Saatchi IS, DDB Warszawa oraz Dziadek do orzechów. To dopiero początek, ponieważ każda agencja marketingowa w Polsce może dołączyć do rywalizacji, a także nominować kolejne do udziału.
Wszystkie agencje mają na starcie równe szanse. Zadba o to firma Paclan – marka produktów gospodarstwa domowego, takich jak gąbki, ściereczki, rękawiczki czy worki na śmieci. Każdy uczestnik wyzwania #agencyjnytrashchallenge może otrzymać od niej produkty potrzebne do wykonania zadania, czyli worki na śmieci i rękawice.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Globalne wyzwanie #trashtag podbija Internet od kilku tygodni i nieustannie zyskuje na popularności. W Polsce akcję nagłośnił portal Wirtualna Polska, który pod hasłem #trashchallengeMEDIA zaangażował do działania redakcje dziennikarzy w całym kraju. Wyzwania podjął się również salon WoshWosh, który to który 27 marca sprzątał park im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego na warszawskim powiślu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Nieopodal słynnej brazylijskiej plaży Ipanema, pojawiła się wielka ściana z plastikowych śmieci. Jest ona częścią akcji marki piwnej Corona i organizacji Parley for the Oceans, której celem jest zwrócenie uwagi na coraz większe zanieczyszczanie środowiska tworzywami sztucznymi.
PS2
IKEA zaprezentowała dwie repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp, które zostaną wykorzystane do oczyszczania śmieci z londyńskich dróg wodnych w nadchodzących tygodniach.