Organizatorzy akcji „Z własnym kubkiem” oraz przedsiębiorstwa w nią zaangażowane mają na celu przekonanie klientów, że kupując napój do swojego wielorazowego naczynia, mają oni realny wpływ na ratowanie ekosystemu i ograniczenie szkodliwych odpadów.
Z myślą o naszym środowisku coraz więcej polskich firm dołącza do inicjatywy – ostatnio na przykład w akcję zaangażowała się spółka Lotos Paliwa.
Zobacz również
Wraz z początkiem października br. każda osoba, która zakupi na stacji w Cafe Punkt dowolny napój gorący do swojego własnego kubka, zapłaci złotówkę mniej za swoje zamówienie.
– LOTOS Paliwa, podobnie jak wszystkie podmioty wchodzące w skład Grupy Kapitałowej LOTOS, od lat aktywnie uczestniczy w kształtowaniu świadomości pracowników oraz konsumentów. Odpowiedzialność za środowisko naturalne to nasz obowiązek, dlatego chętnie angażujemy się w różnego rodzaju działania proekologiczne. Inicjatywa „Z własnym kubkiem” to także aktywny dialog z naszymi klientami, którzy będą mieli okazję przekonać się, że ekologia po prostu się opłaca. Proponowana przez nas zniżka za zakup napoju do własnego kubka to nagroda i zachęta to tego, by żyć świadomie. Mamy nadzieję, że więcej polskich firm także przyłączy się do akcji – mówi Adam Pawłowicz, wiceprezes Zarządu LOTOS Paliwa ds. handlu.
W zeszłym roku w grudniu w akcję „Z własnym kubkiem” włączyła się sieć kawiarni Green Caffe Nero.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Costa Coffee UK wprowadziła do swoich kawiarni nowe rozwiązanie – płatność za kawę kubkami wielokrotnego użytku. W ten sposób marka chce walczyć z zanieczyszczaniem środowiska.
PS2
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, Carrefour w lipcu br. wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.