Jak pokazują ubiegłoroczne statystyki opublikowane przez ZDM, osoby po 60. roku życia to grupa najbardziej narażona na ryzyko wypadku. Wśród najczęściej występujących przyczyn wypadków drogowych z udziałem seniorów na warszawskich drogach są: nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych (60,3%) i nieprawidłowe cofanie pojazdów (16,8%). Seniorzy natomiast najczęściej przyczyniają się do wypadków przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym (14%).
Aby poprawić bezpieczeństwo osób starszych na warszawskich drogach, ZDM ruszył z nową kampanią społeczną pod hasłem „Obudź się! Uwaga=życie”, w ramach której stworzono dwa humorystyczne spoty.
Zobacz również
W pierwszym filmie sprytny „Gang Seniorów” wymierza sprawiedliwość nieostrożnemu kierowcy, w drugim zaś aktor Piotr Fronczewski, który wciela się w rolę Świętego Piotra, poucza starszą Panią, przechodzącą przez jezdnię w niedozwolonym miejscu.
Ponadto, w ramach kampanii zaplanowano długofalowe działania, za pomocą których ZDM chce dotrzeć do seniorów. Mowa tu m.in. o spotkaniach na Uniwersytetach III wieku, w klubach seniora, oraz w warszawskich parafiach, gdzie przedstawiciele zarządu będą informowali seniorów o zagrożeniach na drodze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W maju br. agencja eventowa Horeca Group wraz z Zarządem Dróg Miejskich i partnerem strategicznym Volvo Trucks, zorganizowali kampanię „Razem na drodze” – akcję edukacyjną dla ponad 4000 uczniów szkół podstawowych.
PS2
„Gdzie mam zaparkować, jak wszystko zajęte”, „Tu wszyscy tak parkują”, „Mnie stać na to, żeby sobie tu stać”, „Ja tylko na chwilę” – to tylko wybrane wymówki, które mogliśmy usłyszeć podczas realizacji spotu w ramach kampanii społecznej „10 metrów” Zarządu Dróg Miejskich. A Ty, jaką masz wymówkę?