„Obudź się! Uwaga=życie”: Gang Seniorów i Piotr Fronczewski w nowej kampanii ZDM

„Obudź się! Uwaga=życie”: Gang Seniorów i Piotr Fronczewski w nowej kampanii ZDM
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wystartował z nową kampanią społeczną, której celem jest poprawa bezpieczeństwa osób starszych na warszawskich drogach. Inicjatywę promują humorystyczne spoty z „Gangiem Seniorów” i Piotrem Fronczewskim w rolach głównych.
O autorze
1 min czytania 2019-10-03

Jak pokazują ubiegłoroczne statystyki opublikowane przez ZDM, osoby po 60. roku życia to grupa najbardziej narażona na ryzyko wypadku. Wśród najczęściej występujących przyczyn wypadków drogowych z udziałem seniorów na warszawskich drogach są: nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych (60,3%) i nieprawidłowe cofanie pojazdów (16,8%). Seniorzy natomiast najczęściej przyczyniają się do wypadków przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym (14%). 

Aby poprawić bezpieczeństwo osób starszych na warszawskich drogach, ZDM ruszył z nową kampanią społeczną pod hasłem „Obudź się! Uwaga=życie”, w ramach której stworzono dwa humorystyczne spoty.

W pierwszym filmie sprytny „Gang Seniorów” wymierza sprawiedliwość nieostrożnemu kierowcy, w drugim zaś aktor Piotr Fronczewski, który wciela się w rolę Świętego Piotra, poucza starszą Panią, przechodzącą przez jezdnię w niedozwolonym miejscu.


LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, w ramach kampanii zaplanowano długofalowe działania, za pomocą których ZDM chce dotrzeć do seniorów. Mowa tu m.in. o spotkaniach na Uniwersytetach III wieku, w klubach seniora, oraz w warszawskich parafiach, gdzie przedstawiciele zarządu będą informowali seniorów o zagrożeniach na drodze.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W maju br. agencja eventowa Horeca Group wraz z Zarządem Dróg Miejskich i partnerem strategicznym Volvo Trucks, zorganizowali kampanię „Razem na drodze” – akcję edukacyjną dla ponad 4000 uczniów szkół podstawowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

„Gdzie mam zaparkować, jak wszystko zajęte”, „Tu wszyscy tak parkują”, „Mnie stać na to, żeby sobie tu stać”, „Ja tylko na chwilę” – to tylko wybrane wymówki, które mogliśmy usłyszeć podczas realizacji spotu w ramach kampanii społecznej „10 metrów” Zarządu Dróg Miejskich. A Ty, jaką masz wymówkę?