Gala rozdania nagród w ramach Grand Prix 2019 odbyła się 18 października br. W tegorocznej edycji najwięcej nagród otrzymała agencja McCann Worldgroup. Łącznie zaś przyznano 9 nagród Grand Prix, 37 statuetek Golden Drum i 62 Silver Drum.
Zobacz również
Teraz przedstawiamy wszystkie kampanie, które otrzymały prestiżową nagrodę Grand Prix.
IKEA: ThisAbles
Nagrody: Grand Prix w kategoriach: Print (Product design) oraz Innovation, 4 x Golden Drum, 1 x Silver Drum, The Best of Good, Best of Why
Agencja: McCann Tel Aviv
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt ThisAbles został zainicjowany przez markę IKEA, we współpracy z organizacjami Milbat i Access Israel. W ramach kampanii stworzono linię produktów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gazeta.pl / Mastercard / BNP Paribas: Ostatni Twój Weekend
Nagrody: Grand Prix w kategorii Print (Corporate advertising), 2 x Silver Drum
Agencja: VMLY&R Warsaw
Akcja „Ostatni Twój Weekend” była sprzeciwem wobec uprzedmiotowieniu kobiet – ostatni numer magazynu został poświęcony m.in. niezwykłym kobietom i był zupełnym przeciwieństwem tego, co czasopismo prezentowało przez ostatnie 27 lat.
Diesel: Hate Couture
Nagrody: Grand Prix w kategorii Digital & Mobile (Social networking solutions & community sites), 2 x Golden Drum, Best of What
Agencja: Publicis Italy
Kampania marki Diesel, w której wystąpili m.in. celebryci Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Tommy Dorfman, Barbie Ferreira, poruszała kwestię hejtu w sieci. W ramach akcji powstała kolekcja ubrań wraz z hejterskimi sloganami, które kiedyś usłyszeli bohaterowie projektu.
HOK-Elanto: Block Wish
Nagrody: Grand Prix w kategoriach: Functional Efficiency oraz Engagement (Direct), Golden Drum, 2 x Silver Drum.
Agencja: SOK Media, Helsinki
Alepa to sieć sklepów spożywczych w Finlandii. Aby odpowiedzieć na potrzeby klientów, co do asortymentu w marketach, firma stworzyła aplikację zatytułowaną „Block Wish”, dzięki której konsumenci w rozmowie ze specjalnym botem mogli składać swoje życzenia dotyczące produktów.
Turkcell: Unreachables
Nagrody: Grand Prix w kategorii Audio (Social good)
Agencja: TBWA Istanbul
Turkcell, jako operator telekomunikacyjny codziennie dociera do prawie 40 milionów ludzi na świecie. Przedsiębiorstwo postanowiło więc wykorzystać ten fakt, by pomóc w odnalezieniu zaginionych osób.
Coca-Cola Romania: Half Full
Nagrody: Grand Prix w kategorii OOH (Food & Drinks), Silver Drum
Agencja: McCann Worldgroup Romania
W kraju, w którym nie ma dnia, by w mediach nie pojawiły się negatywne wiadomości, Coca-Cola postanowiła zbliżyć do siebie ludzi poprzez pozytywne nastawienie. Jeśli żaden kanał medialny nie informował o dobrych nowinach, marka postanowiła znaleźć na to inny sposób. Stworzyła więc butelkę Half Full, która zawierała jedynie pozytywne wiadomości.
Reckitt Benckiser: Turkey’s Water
Nagrody: Grand Prix w kategorii Integrated, Golden Drum
Agencja: Havas Istanbul
Kampania miała za zadanie pokazać przykre skutki braku dostępności do wody w Turcji – kraju, który jak przewidują eksperci, dzieli zaledwie 11 lat od kryzysu wodnego.