Konkurs grantowy „Bezpiecznie z DHL” został zorganizowany w tym roku z okazji 50-lecia firmy i skierowany był do organizacji pozarządowych, szkół, uczelni oraz firm. Jego cel to promowanie projektów, działających na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce. Ze zgłoszonych w konkursie projektów za najlepszy uznano „Dążmy wspólnie do wizji zero”, autorstwa firmy Introduction to Higher Level. Zwycięzca otrzyma grant w wysokości 50 000 zł na jego realizację.
– Dzięki stworzeniu projektu „Dążmy wspólnie do wizji zero”, spełniliśmy nasze marzenia o byciu kreatywnym w obszarze, który jest nam bliski nie tylko zawodowo. Nasz projekt ma też na celu pokazanie, że o bezpieczeństwie drogowym powinniśmy pamiętać zawsze, ponieważ to od nas samych zależy również bezpieczeństwo innych – mówią twórcy zwycięskiego projektu.
Zobacz również
Projekt „Dążmy wspólnie do wizji zero” składa się z dwóch etapów. W ramach pierwszego, w przyszłym roku na terenie całego kraju zorganizowane zostaną 24 jednodniowe warsztaty, dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Odbywać się one będą w trakcie lokalnych wydarzeń w różnych miastach Polski, a udział w nich będzie mógł wziąć każdy zainteresowany. Celem warsztatów jest m.in. edukacja w zakresie bezpieczeństwa na drodze oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej ofiarom wypadków, zwiększenie świadomości w kwestii najczęstszych przyczyn wypadków z udziałem pieszych, a także kształtowanie postawy odpowiedzialnego kierowcy. W trakcie warsztatów uczestnicy będą mieli okazję skorzystać z wielu symulatorów, w tym symulatorów czasu reakcji na zagrożenia, dachowania, zderzeń i wagi zderzeniowej, stanu upojenia alkoholowego, czy też jazdy w warunkach poślizgu.
Drugi etap projektu przewiduje przeprowadzenie 6 szkoleń interaktywnych w postaci webinarów, które poprowadzą m.in. eksperci bezpieczeństwa w ruchu drogowym, policjanci, psycholodzy i ratownicy medyczni. Szkolenia dotyczyć będą m.in. udzielania pierwszej pomocy, reagowania na niebezpieczne zachowania pieszych, rowerzystów oraz innych kierowców czy przeciwdziałania agresji na drodze. Webinary będą dostępne dla każdego w internecie, w tym w mediach społecznościowych.
– Zawodowo od kilkunastu lat zajmujemy się edukacją drogową na wszystkich szczeblach i dla każdej grupy wiekowej. Nie mamy wątpliwości, że największą skuteczność w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego przynoszą projekty mające na celu zmianę przyzwyczajeń. Chcielibyśmy, aby każdy uczestnik projektu zrozumiał realne zagrożenia w ruchu drogowym, spojrzał dojrzale na swoje postępowanie i chciał wyeliminować błędne przyzwyczajenia – mówi Mariusz Sztal z Introduction to Higher Level.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Firma nastawiona na bezpieczeństwo
Konkurs „Bezpiecznie z DHL” nie jest jedynym przedsięwzięciem marki, mającym na celu edukację w zakresie bezpieczeństwa na drodze. DHL Parcel od lat wspiera projekty, które przyczyniają się do zwiększenia świadomości bezpiecznej jazdy, w szczególności wśród swoich pracowników. Marka organizuje także wewnętrzne kursy dla swoich kurierów, w ramach których szkoleni są oni przez ratowników medycznych i strażaków, i nabywają wiedzę oraz praktyczne umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy i reagowania w sytuacjach zagrożenia na drodze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W DHL Parcel postanowiliśmy zorganizować dla kurierów kursy pierwszej pomocy. Stawiamy na praktykę, odtwarzamy i symulujemy zdarzenia, z którymi można się spotkać na drodze. Dzięki szkoleniom kurierzy zyskują pewność siebie tak niezbędną w sytuacji wymagającej szybkich reakcji. Szacuje się, że gdyby świadkowie udzielali pierwszej pomocy na drodze, a nie tylko czekali na przyjazd karetki, możliwe byłoby zmniejszenie liczny ofiar wypadków aż o połowę – mówi Magdalena Bugajło, dyrektor komunikacji i PR w DHL Parcel.
DHL Parcel angażuje się także w ogólnopolskie kampanie na rzecz bezpieczeństwa na drodze. W 2016 roku marka została partnerem XII edycji kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, organizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W ramach działań DHL przeprowadził szereg warsztatów oraz akcji informacyjnych dla swoich pracowników, dotyczących bezpieczeństwa na przejazdach drogowo-kolejowych.
– Od wielu lat w DHL Parcel Polska kierujemy się bezpieczeństwem jako jedną z podstawowych wartości zarówno w działaniu jak i w komunikacji z otoczeniem. Codziennie na ulice całego kraju wyjeżdża ponad 3 500 naszych kurierów i blisko 1 000 kierowców transportu liniowego, dlatego czujemy się odpowiedzialni za to, co dzieje się na drodze oraz za naszych pracowników – mówi Bugajło.
Artykuł powstał we współpracy z DHL.