Większość marek obecna jest już na Facebooku. Wiele z nich prowadzi również działania w innych serwisach społecznościowych. Błyskawicznie popularność zdobywają Pinterest i Instagram. Cały czas nowych użytkowników w Polsce zyskują Twitter, Foursquare i LinkedIn. Zapomnieć o sobie ciągle nie dają nk.pl i Google +. Niektórzy mówią już, że lada chwila zza oceanu przywędruje do nas moda na krótkie filmy tworzone i udostępnianie przy pomocy aplikacji Vine. Przy tym wszystkim należy pamiętać, że social media to również komunikacja (dwustronna!) na blogach, forach, a także np. na YouTube, który cały czas stara się wzmocnić swój społecznościowy aspekt.
Gdy patrzymy jednak na to, jak marki radzą sobie w mediach społecznościowych, to szybko okazuje się, że przykładów social media success stories nie jest aż tak wiele. A przynajmniej nie jest ich tyle, ile można by było spodziewać się w kraju, gdzie serwis taki jak Facebook ma już sporo ponad 10 mln aktywnych użytkowników i praktycznie każda marka, zaczynając od osiedlowych pizzerii, a kończąc na wielkich międzynarodowych korporacjach posiada swój fanpage. Dużo łatwiej o piątkowe kryzysy i śmieszne/straszne wpadki niż o efektowne case studies. Na co dzień rządzą żebrolajki, wszędzie ten sam lolcontent, te same lolkoty, poranne kawy i piąteczki.
Zobacz również
A przecież można inaczej. Media społecznościowe mają w sobie niesamowity potencjał, który potrafią wykorzystać niektóre marki. Czemu jednak sytuacja wygląda tak jak wygląda? Dlaczego jedni potrafią wykorzystać w pełni wszystkie możliwości, jakie oferują im social media, a inni wyrzucają grube pieniądze na nic nie przynoszącą (może poza „kryzysami”) śmieciową komunikację?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Ci pierwsi znają social media, dobrze je rozumieją i potrafią prowadzić w nich działania, ci drudzy nie.
Komu więc powierzyć obsługę marki w mediach społecznościowych? Czy zwrócić się do wyspecjalizowanej agencji social media, agencji interaktywnej, agencji PR-owej, czy może samemu podjąć to wyzwanie?
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Mamy nadzieję, że nasz raport pomoże odpowiedzieć na powyższe pytania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zawartość raportu
- Kto powinien obsługiwać marki w mediach społecznościowych? – dyskusja
- Które firmy prowadzą największe polskie, komercyjne fanpage na Facebooku?
- Case studies – najlepsze polskie social media success stories
- Nie tylko Facebook – jakie są najciekawsze serwisy społecznościowe?
- Narzędzia wspierające działania marketingowe w social media
- Komentarze praktyków
Termin publikacji
Maj 2013
Współpraca
Nasz raport dotrze do blisko 40 000 czytelników związanych ściśle z branża marketingową – pracowników działów marketingu firm, właścicieli firm, pracowników agencji marketingowych, PR-owych, interaktywnych, social mediowych, pracowników domów mediowych i sieci reklamowych, jak również studentów kierunków związanych z marketingiem.
Jeśli jesteś zainteresowany promocją w raporcie, skontaktuj się z nami, pisząc na adres [email protected]