Auchan to kolejna sieć, która realizuje akcję mającą na celu walkę z problemem marnowania żywności. Najpierw był Lidl ze swoją inicjatywą „Kupuję, nie marnuję”, teraz zaś francuska marka postanowiła rozpocząć podobne działania w duchu #zerowaste.
W ramach akcji „Nie marnujemy, ratujemy!” sieć obniża nawet o 50% produkty, których termin przydatności do spożycia wkrótce mija – są to np. wyroby nabiałowe czy mięsne. Przecenione artykuły umieszczone są w specjalnej ladzie chłodniczej nieopodal, dzięki czemu są łatwo zauważalne dla klientów.
Zobacz również
Przedstawiciele sieci Auchan zapewniają, że przecenione artykuły są w dalszym ciągu pełnowartościowymi produktami, lecz z krótką datą ważności do spożycia.
zdjęcie: depositphotos.com
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W wybranych sklepach sieci Carrefour we Francji wprowadzona została nowa oferta, w ramach której klienci mogą zakupić przeterminowane produkty za połowę regularnej ceny. W ten sposób marka chce walczyć z marnowaniem żywności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.
PS3
Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.
PS4
To się nazywa pomysł! Pewien mieszkaniec Saskiej Kępy w Warszawie umieścił przed swoim domem specjalną szafkę, która służy do dzielenia się jedzeniem. Głównym celem takiej jadłodzielni jest zmniejszenie ilości marnowanej żywności.