Marka Tommy Hilfiger ogłasza początek całkowitej cyfryzacji procesu tworzenia kolekcji. Innowacyjna technologia projektowania 3D jest już wdrażana w działach przygotowania produktu w siedzibie marki w Amsterdamie. Ogłoszenie tej inicjatywy jest jednocześnie zapowiedzią sezonu wiosna 2022, gdy do sprzedaży trafi pierwsza w historii marki kolekcja zaprojektowana całkowicie w technologii 3D. Postanowienie jest kolejnym krokiem firmy na drodze do kompletnej cyfryzacji wytwarzania produktów.
– Potencjał projektowania trójwymiarowego jest nieograniczony – dzięki niemu możemy spełniać oczekiwania klientów szybciej i bardziej ekologicznie. Technologia 3D staje się podstawowym narzędziem w projektowaniu naszych kolekcji. Pozwala znacznie skrócić czas wprowadzania produktów na rynek, eliminuje produkcję próbnych wzorów i może całkowicie zastąpić fotografię produktową. Już na jesień 2020 przedstawimy kolekcję, w której wszystkie męskie koszule zaprojektowano w ten sposób. Różnica między nimi a tymi stworzonymi tradycyjnie będzie prawie niezauważalna. Tak wygląda przyszłość – mówi Daniel Grieder, dyrektor Tommy Hilfiger Global i PVH Europe.
Zobacz również
Aby umożliwić przejście projektowania mody w trzeci wymiar, marka Tommy Hilfiger stworzyła własny inkubator technologiczny STITCH – zespół poświęcony cyfryzacji tego procesu. Odkąd przygoda rozpoczęła się w 2017 roku, zespoły inżynierów oprogramowania, ekspertów modelowania 3D oraz specjaliści od transformacji stopniowo rozwijają system narzędzi, które wkrótce umożliwią całkowitą przemianę projektowania mody. Wśród innowacji znalazły się takie zasoby, jak cyfrowa biblioteka tkanin, wzorów i kolorów, a także narzędzia do trójwymiarowej prezentacji produktów i zaawansowana technologia renderowania. Odejście od tradycyjnych metod – opartych o tworzenie próbnych wzorów i prototypów – znacząco przyspieszy produkcję i umożliwi płynną integrację kolekcji z Cyfrowym Showroomem.
Wprowadzenie technologii 3D do marki Tommy Hilfiger poprzedził dwuletni okres testów, które połączyły wirtualną platformę projektowania kolekcji z Cyfrowym Showroomem. O ile nowoczesna technologia Cyfrowego Showroomu zrewolucjonizowała składanie zamówień przez klientów hurtowych, to nadrzędnym celem transformacji jest całkowita cyfryzacja wszystkich etapów powstawania produktów. Jesienią 2020 roku marka przedstawi kolekcję kapsułową, która zostanie zaprojektowana i skonstruowana w formie elektronicznej, zaprezentowana na wirtualnych modelach-awatarach i będzie sprzedawana online. Wdrożenie projektowania 3D jest kolejnym krokiem marki Tommy Hilfiger w stronę ograniczenia ilości wytwarzanych prototypów, a także oszczędności czasu i funduszy oraz produkcji bardziej przyjaznej środowisku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pracownicy ponad 50% działów odzieżowych w globalnej siedzibie Tommy Hilfiger zostali wyszkoleni w projektowaniu 3D przed akademię projektu STITCH. Technologia ta jest już wykorzystywana w 20 grupach produktowych, do których dołączają kolejne. W miarę dalszego rozwoju wszystkie zespoły twórców kolekcji otrzymają szkolenie z projektowania trójwymiarowego. Będzie ono standardowym wdrożeniem projektantów, krojczych, technologów, deweloperów produktu oraz merchandiserów marki.