Plastik ćpnij w pieruny – Poznań w nowej akcji edukuje na temat recyklingu i segregacji śmieci

Plastik ćpnij w pieruny – Poznań w nowej akcji edukuje na temat recyklingu i segregacji śmieci
Miasto Poznań ruszyło z nową odsłoną kampanii społecznej #PoznańBezPlastiku, w ramach której stworzono krótkie, humorystyczne spoty oraz grafiki z hasłami w charakterystycznej gwarze poznańskiej. Akcja ma na celu zachęcenie mieszkańców do wyrobienia u siebie eko-nawyków.
O autorze
1 min czytania 2019-11-22

„Bądź rychtyk i plastik ćpnij w pieruny!”, „Porzónnie śwignij na gemyle, a nie byle jak” – takie hasła promują kolejną odsłonę akcji społecznej miasta Poznań pod hasłem #PoznańBezPlastiku. Jej celem jest zachęcenie mieszkańców m.in. do zaprzestania używania opakowań z tworzyw sztucznych oraz poprawnej segregacji śmieci, aby odpady mogły zostać poddane recyklingowi.

W ramach akcji stworzono serię spotów oraz grafik z wykorzystaniem charakterystycznej gwary poznańskiej. 


LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za pomocą kampanii #PoznańBezPlastiku władze miasta zachęcają też mieszkańców do zaprzestania korzystania z jednorazowych, plastikowych słomek i wybierania tych wielokrotnego użytku, np. metalowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Piątka za segregację” to hasło przewodnie kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Środowiska. Motywem przewodnim akcji jest 5 brand heroes – Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko – którzy zachęcają do segregacji śmieci.

PS2

Od 2019 roku obowiązują nowe, bardziej wymagające zasady segregacji odpadów. 14 grudnia 2018 roku ruszyła ciekawa kampania, która zachęcała do segregowania odpadów i podpowiadała, jak należy to robić właściwie.

PS3

Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci? Od 1 lipca 2018 r. mieszkańcy Łodzi są zobowiązani do stosowania nowych zasady selektywnej segregacji odpadów. Aby odpowiednio przygotować łodzian do stosowania nowych zasad, miasto przygotowało kampanię informacyjną z wykorzystaniem arcydzieł malarstwa.