TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wyszkłolony, El Bio oraz Zmieszko zachęcają do segregacji śmieci w nowej kampanii Ministerstwa Środowiska

Wyszkłolony, El Bio oraz Zmieszko zachęcają do segregacji śmieci w nowej kampanii Ministerstwa Środowiska
„Piątka za segregację” to hasło przewodnie kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Środowiska. Motywem przewodnim akcji jest 5 brand heroes – Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko – którzy zachęcają do segregacji śmieci.
O autorze
1 min czytania 2019-11-14

Kampania Ministerstwa Środowiska nawiązuje do wprowadzonego w Polsce Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO), zgodnie z którym należy oddzielać surowce od odpadów nienadających się do powtórnego przetworzenia. Celem inicjatywy jest kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski, a także pokazanie, że segregacja odpadów przynosi realne korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.

Motywem przewodnim kampanii „Piątka za segregację” jest 5 brand heroes: Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko. Każdy z bohaterów akcji jest przypisany do innego rodzaju odpadów oraz kolorystyki pojemników wprowadzonej w jego ramach:

  •  Wyszkłolony – zachęca do segregacji szkła,
  •  Papa Pier – edukuje na temat segregacji papieru,
  •  Plastika Metalica – tłumaczy, jak segregować tworzywa sztuczne i metale,
  •  El Bio – nawiązuje do segregacji odpadów BIO,
  •  Zmieszko – wskazuje, jakie odpady, powinny trafiać do pojemników z napisem „zmieszane”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na potrzeby kampanii przygotowywano dwa spoty, które pokazują perypetie jej bohaterów. Filmy w przystępny sposób przedstawiają też różne aspekty segregacji odpadów, a także edukują i zachęcają do zmiany postaw.


Kampania „Piątka za segregację” przewiduje też kampanię internetową, w tym m.in. współpracę z influencerami – YouTuberami i TikTokerami. W ramach projektu jest także prowadzona komunikacja z jednostkami samorządu terytorialnego i szkołami. 

Więcej informacji znajduje się na stronie.

PS

Od 2019 roku obowiązują nowe, bardziej wymagające zasady segregacji odpadów. 14 grudnia 2018 roku ruszyła ciekawa kampania, która zachęcała do segregowania odpadów i podpowiadała, jak należy to robić właściwie.

PS2

Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci? Od 1 lipca 2018 r. mieszkańcy Łodzi są zobowiązani do stosowania nowych zasady selektywnej segregacji odpadów. Aby odpowiednio przygotować łodzian do stosowania nowych zasad, miasto przygotowało kampanię informacyjną z wykorzystaniem arcydzieł malarstwa.