– Nasze rozmowy z klientami wskazują jasno, że na rynku brakuje agencji designerskiej z silnym zapleczem strategicznym. Postanowiliśmy połączyć te dwa obszary kompetencji i tworzyć skuteczny design oparty na wiedzy. To o tyle kluczowe, że przecież prace projektowe, szczególnie brandingowe, zazwyczaj idą w parze z większymi zmianami w obszarze marki. Bez strategii skazani jesteśmy na błądzenie lub zawierzenie intuicyjnym ocenom – mówi Małgorzata Bieroza, założycielka agencji Wyraz, projektantka z silnym backgroundem w komunikacji. – Wyraz to przekonanie, że design powinien być nie tylko estetyczny, odpowiadający trendom, ale przede wszystkim po prostu skuteczny. – dodaje Bieroza.
Założeniem pracy agencji stała się więc integracja doświadczeń z różnych dyscyplin oraz silne bazowanie na najnowszej wiedzy i aktualnym stanie nauki. – Wierzymy, że tylko interdyscyplinarne podejście, uwzględniające szerszy kontekst funkcjonowania i oddziaływania komunikacji wizualnej, pozwala projektować kompleksowe i efektywne w każdym punkcie styku rozwiązania – mówi Paweł Jasiński, strateg z wieloletnim doświadczeniem brandingowym (m.in. bna/), komunikacyjnym oraz doradczym (2012, VML&YR, Przestrzeń), który będzie budował dział strategii agencji.
Zobacz również
Choć Wyraz dopiero rozpoczyna swoją działalność ma w swoim składzie osoby o mocnym backgroundzie designerskim i z doświadczeniem m.in. w takich studiach projektowych jak bna/, SiebertHead, holenderskim Cartils czy Delikatessen. Jak podkreśla Bieroza, zależało jej na stworzeniu zespołu, który łączy nie tylko nieprzeciętny talent, ale i szersze, bardziej strategiczne myślenie o roli designu.
Silnym wsparciem merytorycznym Wyrazu będzie także Małgorzata Komorowski (Maciaszek) związana od 12 lat z branżą brand design oraz polskimi i międzynarodowymi agencjami brandingowymi. W Wyrazie Komorowski odpowiadać będzie głównie za rozwój biznesu i współpracę z klientami.
Wyraz powstał w partnerstwie z agencją holistyczną Przestrzeń, która w codziennej pracy ze swoimi klientami oferuje usługi wykraczające poza klasyczny zakres prac agencji reklamowej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– W wielu projektach zwłaszcza związanych z pracą nad pozycjonowaniem czy relunchem marek, design odgrywa bardzo istotną rolę. Według nas jest niezbędny do budowania skutecznego przekazu marketingowego, dlatego od samego początku traktujemy go jako nieodłączny element naszej pracy. Współtworząc Wyraz mamy pewność, że zyskujemy dla stałego partnera w tym obszarze i gwarancję współpracy oraz projektów na najwyższym poziomie – mówi Igor Zajda, co-founder i strateg w Przestrzeni.
Słuchaj podcastu NowyMarketing