Lord Kruszwil w kontrowersyjny sposób promował Podlasie – okazało się, że kampania była zlecona przez urząd marszałkowski

Lord Kruszwil w kontrowersyjny sposób promował Podlasie – okazało się, że kampania była zlecona przez urząd marszałkowski
W ubiegłym roku na YouTubie pojawił się film youtubera Lorda Kruszwila, w którym promował region Podlaski. Wideo szybko zniknęło z platformy z uwagi na kontrowersyjną treść. Teraz okazało się, że współpraca finansowana była przez podlaski urząd marszałkowski.
O autorze
1 min czytania 2020-01-10

Youtuber Lord Kruszwil znany jest w internecie głównie ze swoich kontrowersyjnych i często szokujących filmów. W maju 2019 roku opublikował on na swoim kanale wideo zatytułowane „Pojechaliśmy na PODLASIE” pełne wulgaryzmów, w którym rzekomo chodziło o promocję regionu Podlaskiego. Film szybko został usunięty z platformy YouTube, na tę chwilę dostępny jest na kanale zatytułowanym „Usunięte Filmy Kruszwila”.  

Wczoraj media obiegła wiadomość, że wideo było elementem współpracy youtubera z podlaskim urzędem marszałkowskim. W oświadczeniu przesłanym do naszego portalu rzeczniczka prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego, Izabela Smaczna-Jórczykowska, potwierdziła te doniesienia i jednocześnie przyznała, że Urząd zakończył współpracę z osobą odpowiedzialną za promocję Podlasia z Lordem Kruszwilem. 

Jak przyznała rzeczniczka prasowa UMP, za kampanię odpowiedzialny był Departament Współpracy z Zagranicą i Promocji, którego wicedyrektorem był wówczas Michał Podbielski.

– Nawiązana w maju ubiegłego roku pilotażowa współpraca z jednym z popularnych youtuberów nie przyniosła oczekiwanych efektów promocyjnych, dlatego projekt ten nie będzie kontynuowany. Pragnę podkreślić, że urząd nie zleca bezpośrednio youtuberom jakichkolwiek materiałów, jedynie za pośrednictwem firmy reklamowej zleca usługi reklamowe w postaci lokowania województwa podlaskiego na kanałach prowadzonych przez youtuberów. Tak też się stało w przypadku współpracy z firmą Polsat Media. Efekty tej współpracy akceptował bezpośrednio pan Podbielski – czytamy w oświadczeniu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Biuro Prawne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego rozważa także możliwość podjęcia dalszych kroków prawnych w związku z kontrowersyjną kampanią. 

źródło: WaszaTurystyka.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się