Na rynku istnieje już wiele sposobów na opakowywanie produktów nie wykorzystując przy tym plastiku. Lidl na przykład stosuje znakowanie warzyw i owoców naturalnym światłem, zaś tajlandzki supermarket Rimping wykorzystuje do tego liście bananowca. Teraz inny ciekawy sposób wprowadziły dwie niemieckie sieci handlowe.
Edeka i Rewe – bo o tych firmach mowa – rozpoczęły testy nowej metody ochrony owoców i warzyw przed zepsuciem w postaci natryskiwanej na nie cienkiej i jadalnej osłony, czyli tzw. „drugiej skórki”.
Zobacz również
Ta pierwsza sieć handlowa wykorzystuje technologię amerykańskiego koncernu Apeel Sciences, który jadalną powłokę wytwarza z roślinnych materiałów, takich jak np. skórka, pestki czy miąższ z owoców i warzyw. Sieć Edeka korzysta z tej metody do pakowania awokado, a także pomarańczy.
Natomiast sieć Rewe nawiązała współpracę z brytyjską firmą AgriCoat NatureSeal, która produkuje jadalną powłokę z cukru, celulozy i olejów roślinnych. Już teraz w supermarketach marki można znaleźć awodako, pomarańcze i mandarynki opakowane w ten sposób.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Jadalne opakowania” obu firm są neutralne pod względem zapachu, a także smaku.
PS
Projekt ekologicznego opakowania greckiego projektanta George’a Bosnasa składa się w głównej mierze z nasion. Po zużyciu pudełka można je posadzić w doniczce, by w ciągu kilkunastu dni wyrosła z niego roślina.
PS2
#NoBeautyInPlastic to projekt polskiego fotografa Daniela Petryczkiewicza, który ma za zadanie zwrócić uwagę na fakt wciąż rosnącego zużycia jednorazowego plastiku. Za pomocą sugestywnych i prowokujących zdjęć artysta chce skłonić społeczeństwo do refleksji.
PS3
2019 rok niewątpliwie przebiegał pod hasłem ekologii. Nic więc dziwnego, że wiele popularnych marek wprowadziło w ostatnich miesiącach wiele ciekawych rozwiązań, które mają za zadanie przyczynić się do poprawy naszego środowiska. Przedstawiamy te najciekawsze.