Nowa strategia firmy Unilever zacznie w pierwszej kolejności obowiązywać dla kategorii lodów – do koncernu bowiem należą takie marki, jak Magnum czy Algida. Następnie do końca 2020 roku nowe marketingowe zasady obejmą pozostałe produkty żywnościowe i napoje firmy.
W oficjalnym oświadczeniu przedstawiciele koncernu zapowiedzieli, że całkowicie zakończą współpracę z influencerami oraz celebrytami popularnymi wśród dzieci. Ograniczone zostanie także wykorzystywanie postaci z kreskówek do promocji produktów.
Zobacz również
Nowa strategia marketingowa obejmować będzie media tradycyjne i internetowe, z wyłączeniem reklam na wyświetlaczach w sklepach – firma zadeklarowała, że w marketach będą promowane jedynie produkty „o określonym profilu żywieniowym”.
Zobowiązanie koncernu Unilever ma związek z danymi opublikowanymi przez Światową Organizację Zdrowia dotyczącymi otyłości wśród dzieci – według szacunków aż 124 mln dzieci w wieku od 5 do 19 lat na całym świecie cierpi na tę chorobę, zaś 213 mln ma nadwagę.
Singapur jest pierwszym państwem na świecie, które zdecydowało się na taki krok – już w tym roku wprowadzony zostanie zakaz reklamowania niezdrowych słodzonych napojów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Burmistrz miasta Sadiq Khan wydał rozporządzenie, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia w ramach nowego programu dotyczącego ograniczenia otyłości wśród dzieci.