Codziennie spotykamy na ulicach setki billboardów reklamowych, których treść zlewa się w jedną całość. Lecz nowy nośnik reklamowy marki Volvo ma szansę być zapamiętany na nieco dłużej, szczególnie przez mieszkańców portugalskiego miasta Porto. Dlaczego?
Billboard bowiem przedstawia reklamę niskoemisyjnych, hybrydowych modeli Volvo, zaś z ich ekologicznym charakterem współgra główna funkcja samego nośnika – winylową płachtę reklamową pokryto dwutlenkiem tytanu, który ma właściwości oczyszczania powietrza. Ten związek chemiczny neutralizuje ok. 85% zanieczyszczeń takich jak dwutlenek azotu (NO2), dwutlenek siarki (SO2) i lotne związki organiczne (LZO), które mają kontakt z powierzchnią nośnika. Te składniki spalin przyczyniają się do powstawania smogu w mieście.
Zobacz również
Billboard Volvo ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych. Filtruje powietrze równie skutecznie, jak 250 drzew – co odpowiada około 21 000 metrów sześciennych świeżego tlenu dziennie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nietypowy nośnik reklamowy był widoczny w Porto przez trzy miesiące, do końca lutego bieżącego roku. Następnie wykorzystany został do produkcji m.in. toreb.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W listopadzie 2019 roku w Warszawie oraz wybranych miastach Małopolski pojawiła się instalacja przedstawiająca olbrzymie płuca, która pokazywała, jak zanieczyszczone jest powietrze. Nietypowy outdoor był częścią kampanii Polskiego Alarmu Smogowego.
PS2
W czerwcu 2019 roku na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.
PS3
Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.