Chatbot Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje całodobowo. Znajduje się w specjalnym serwisie portalu www.wroclaw.pl poświęconemu koronawirusowi i fanpage’u Wroclaw [Wroclove]. To pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który porusza tak szeroko temat epidemii. Użytkownik może dzięki niemu sprawdzić bieżące informacje na temat koronawirusa i zapisać się na codzienne powiadomienia.
Bot radzi jak ochronić się przed wirusem i co zrobić, kiedy podejrzewamy u siebie chorobę. Ponadto zawiera informacje na temat tego jak spędzić czas w domu, podpowiada gdzie można zamówić posiłek w ramach akcji #WrocławNaWynos. Wrocławianie mogą też sprawdzić jak uzyskać pomoc psychologiczną, a seniorzy jak poradzić sobie z zakupami. Natomiast w FAQ znajdą komplet odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące epidemii oraz sytuacji w mieście i Polsce z nią związaną.
Zobacz również
Koronawirus ujawnił jeszcze większą potrzebę automatyzacji w obszarze komunikacji, która idealnie wpisuje się w kryzysowe zarządzanie miasta. Chatbot działa od kilku dni, ale już samodzielnie pomógł 90% użytkownikom. Zawiera informacje po polsku, ale posiada także specjalne menu w językach: angielskim i ukraińskim, z którego użytkownicy trafiają na konkretne podstrony poświęcone koronawirusowi.
Wdrożenie systemu do automatyzacji komunikacji, którego widoczną końcówką jest chatbot, to efekt kontynuacji współpracy Urzędu Miejskiego Wrocławia, oraz wrocławskiej firmy technologicznej KODA Bots. Od ponad dwóch lat w serwisie VisitWroclaw.eu działa chatbot turystyczny, który aktualnie również informuje o koronawirusie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing