Wpływ koronawirusa na funkcjonowanie życia w Polsce i na świecie jest ogromny. Wszyscy mówią o recesji, załamaniu gospodarki, rosnącym bezrobociu. W kryzysowej sytuacji są zarówno przedsiębiorcy jak i pracownicy. Są branże, w których zwolnienia są konieczne. To te, które znalazły się na pierwszej linii „ognia”, czyli m.in. branża turystyczna, gastronomiczna czy handlowa. Do niektórych firm spowolnienie przyjdzie z opóźnieniem, ale przyjdzie. Jednocześnie pojawiają się głosy przedsiębiorców, którzy deklarują, że nie zamierzają zwalniać pracowników lub zamierzają ograniczyć zwolnienia do minimum.
To właśnie te firmy promowane są w ramach akcji społecznej pod hasłem #Niezwalniajmy.
Zobacz również
Cele akcji:
- Informowanie o firmach, które nie planują zwolnień lub ograniczą je do minimum.
- Pokazywanie planowanych przez nie rozwiązań jako inspiracji dla innych.
- Promowanie strategii uwzględniających jak najmniejsze cięcia etatów.
Firma przystępująca do akcji #Niezwalniajmy deklaruje, że:
- w pierwszej kolejności będzie poszukiwała innych niż ograniczanie zatrudnienia, sposobów na zmniejszenie kosztów,
- redukując koszty zatrudnienia, na początku postara się zredukować wysokość wynagrodzenia, a nie liczbę pracowników,
- w przypadku konieczności przeprowadzenia zwolnień pracowników, zostaną one ograniczone do minimum.
– Akcja #niezwalniajmy jest reakcją na obecną sytuację na rynku pracy, która z dnia na dzień zmieniła się diametralnie. Rozpadają się zespoły, które budowano często przez wiele lat, wyszukując odpowiednich kandydatów, budując z nimi relacje i tym samym kulturę organizacji. Jeszcze miesiąc temu specjaliści od employer brandingu zastanawiali się, w jaki sposób przyciągnąć do organizacji tych najlepszych i sprawić, by chcieli w niej pozostać. Teraz, wiele utalentowanych i doświadczonych osób szuka pracy, której coraz częściej nie ma. W strumieniu informacji na temat zwolnień umykają te nieliczne, pozytywne, płynące od niektórych firm, wskazujące na to, że będą one robiły wszystko, by zachować swoje zespoły. Być może nastąpią zmiany strukturalne, być może ograniczenie wynagrodzenia, ale jednak postarają się uniknąć zwolnień. I te przykłady w ramach naszej akcji chcemy wyławiać i pokazywać jako inspirację dla innych – powiedziała Magdalena Felczak, założycielka Homejob, inicjatorka akcji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pracodawcy, którzy dotychczas dołączyli do akcji to: ANG Spółdzielnia, Media Scope Group, Skin Vitale, Grupa Producentów Owoców Galster, Yellows, Decerto oraz Practum Consulting.
Słuchaj podcastu NowyMarketing