Od momentu wejścia w życie rozporządzenia w sprawie zamknięcia placówek edukacyjnych, 4,58 mln uczniów szkół uczy się w domu. Z danych Ministerstwa Cyfryzacji wynika, że dla 200 do nawet 500 tys. uczniów przeszkodą w czynnym wzięciu udziału w edukacji online jest brak komputera z dostępem do internetu.
Fundacja Impact wraz z partnerami – GovTech Polska oraz PayU – połączyli siły i zwiększają zasięg akcji #KomputerDlaUcznia. Jej cel to wyrównywanie szans w dostępie do edukacji i umożliwienie nauki online każdemu dziecku w Polsce.
Zobacz również
– Od lat staramy się inspirować i pokazywać, jak digitalizacja zmienia gospodarkę oraz kolejne pokolenia. Teraz w obliczu epidemii, gdy większość próbuje pomóc, nie mogliśmy pozostać bezczynni, dlatego wystartowaliśmy z akcją #KomputerDlaUcznia. Dla nas szczególnie ważne jest, by każde dziecko miało dostęp do edukacji online. Już teraz wiemy, że ponad 50 uczniów, dzięki zakupionemu sprzętowi, bierze aktywny udział w lekcjach. W następnych tygodniach, przy wsparciu partnerów Impact, uda nam się zwielokrotnić tę liczbę – mówi Lidia Roman z Fundacji Impact.
Na potrzeby akcji, przy wsparciu PayU, została utworzona platforma, dostępna pod adresem www.komputerdlaucznia.com, łącząca darczyńców, fundatorów sprzętu oraz tych, którzy potrzebują pomocy. Za jej pośrednictwem ośrodki pomocy społecznej, placówki oświatowe oraz urzędy gmin mogą zgłaszać zapotrzebowanie na sprzęt komputerowy dla dzieci i młodzieży ze swoich miejscowości. Na platformie publikowane są także sylwetki młodych ludzi, którzy już uzyskali wsparcie.
Wsparcie partnerów
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W akcję #KomputerDlaUcznia angażują się kolejni partnerzy. GovTech Polska przeprowadził wśród ośrodków pomocy społecznej i szkół ankietę, która pozwoliła zebrać informacje o zapotrzebowaniu na sprzęt w poszczególnych miastach, a PayU, oprócz zbudowania platformy, wesprze akcję także finansowo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Ta wyjątkowa sytuacja, zmusiła nas wszystkich do zmiany dotychczasowego sposobu pracy. Kiedy drzwi szkół zostały zamknięte, rozpoczęliśmy naszą #akcjaedukacja. Zebraliśmy edukatorów, dostawców narzędzi, popularyzatorów nauki, aby móc przekazać jak najwięcej przydatnych informacji pomocnych w zdalnym nauczaniu. Każda inicjatywa, która pomaga uczniom i nauczycielom, jest dla nas niezwykle ważna. Wspólnie możemy zapewnić kolejnym uczniom sprzęt, który pomoże im w zdobywaniu wiedzy na odległość – dodaje Justyna Orłowska, pełnomocnik prezesa Rady Ministrów ds. GovTech.
- Organizator akcji: Fundacja Impact
- Partnerzy organizacyjni akcji: GovTech Polska, PayU, 300Gospodarka
- Stronę akcji #KomputerDlaUcznia wykonała agencja GoldenSubmarine.