Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Booking.com dostał 2,5 mld forintów kary – chodzi o nieuczciwe praktyki handlowe, w tym manipulowanie klientami

Booking.com dostał 2,5 mld forintów kary – chodzi o nieuczciwe praktyki handlowe, w tym manipulowanie klientami
Węgierski urząd ds. konkurencji GVH nałożył na popularną platformę Booking.com karę w wysokości 2,5 mld forintów. Jest to spowodowane stosowaniem przez portal nieuczciwych praktyk handlowych, w tym m.in. wywieranie psychologicznego nacisku na klientów.
O autorze
1 min czytania 2020-05-05

Z pewnością nie raz podczas przeglądania ofert na Booking.com spotkaliście się z informacją, która sugerowała, że „zostały ostatnie pokoje w tym hotelu!”. Często taka wiadomość powodowała, że szybciej podejmowaliśmy decyzję o rezerwacji noclegu w danym obiekcie, podczas gdy faktycznie wolnych miejsc było w dalszym ciągu sporo.

Między innymi za takie działanie, czyli wywieranie psychologicznego nacisku na klientów, został ukarany Booking.com przez węgierski urząd ds. konkurencji GVH. Instytucja zarzuciła platformie również bezzasadne promowanie darmowej możliwości odwołania rezerwacji, podczas gdy w rzeczywistości nie była ona bezpłatna. 

Na Booking.com została nałożona kara w wysokości 2,5 mld forintów, czyli około 6,86 mln euro. Jak poinformował węgierski urząd, przy podejmowaniu decyzji o wysokości grzywny brane były pod uwagę dochody z prowizji, jakie uzyskała platforma działając na tamtejszym rynku. 

Decyzję GVH przedstawiciele Booking.com nazwali „rozczarowującą” i przyznali, że wszelkie informacje, które są umieszczone przy poszczególnych hotelach, mają wyłącznie na celu „pomóc klientom podczas podejmowania decyzji o rezerwacji”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Na początku 2020 roku UOKiK nałożył na firmę Volkswagen Group Polska rekordową karę w wysokości 120 mln złotych. Chodzi o aferę dieselgate, czyli o wprowadzenie konsumentów w błąd co do poziomu emisji spalin emitowanych przez samochody.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W lipcu 2019 roku Federalna Komisja Handlu orzekła, że Facebook musi zapłacić 5 mld dolarów kary za udostępnianie danych swoich użytkowników innym firmom 

PS3

W ubiegłym roku Komisja Europejska poinformowała o nałożeniu na amerykańską firmę Nike karę w wysokości 12,5 mln euro. Marka nielegalnie blokowała handel transgraniczny licencjonowanych produktów niektórych klubów europejskich.