Kampania edukacyjna „Czysty spokój” to inicjatywa mająca na celu szerzenie praktycznej wiedzy na temat tego, jak walczyć z zagrożeniami zawiązanymi z wpływem bakterii i wirusów na zdrowie poprzez proste zmiany nawyków higienicznych związanych ze sprzątaniem. Po tygodniach zamknięcia i izolacji nastąpiło rozluźnienie restrykcji dotyczących zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa, zagrożenie jednak nadal istnieje i stanowi poważne wyzwanie dla całego społeczeństwa. Kampania ma na celu uporządkowanie wiedzy w tym zakresie i propagowanie inteligentnego sprzątania kluczowych powierzchni, które są najczęściej dotykane. „Czysty spokój” zapewnia punktowa dezynfekcja z użyciem rozcieńczonego produktu zawierającego chlor.
Akcję edukacyjną wspierają eksperci: Dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski (wirusolog), Elżbieta Pogoda (biolog) oraz blogerka Urszula Chincz (Ula Pedantula).
Zobacz również
Kampania została zainaugurowana podczas konferencji prasowej 1 lipca br. i potrwa trzy miesiące. Podczas konferencji udostępniono raport „Czysty Spokój”, dotyczący wyników badania podejścia Polaków do higieny domowej, w kontekście trwającej pandemii. Badanie zrealizowane przez firmę ARC Rynek i Opinia wykazało, że zmiany w zachowaniu Polaków są częste: prawie wszyscy zaczęli dezynfekować́ ręce i uważają̨ to za konieczność. Widoczne są również zmiany w dbaniu o dom a największą zmianą w porządkach jest dezynfekowanie. 24% Polaków przyznaje, że częściej dezynfekuje teraz różne powierzchnie w domu.
Za projekt odpowiadają konsultanci w składzie: Agnieszka Krysztofowicz, Tomasz Jaros z zespołem Healthcare i Małgorzata Kilian.
– To dla nas ważny projekt, bo porusza sprawy kluczowe, jakimi są bezpieczeństwo i zdrowie. Dotyczy nie tylko wynikających z założeń briefu grup docelowych, ale wszystkich nas i naszych bliskich. Przyzwyczailiśmy się do mycia rąk, dystansu społecznego i noszenia maseczek, ale po powrocie do domu zapominamy o tym, co mogło z nami wejść niechcący do środka. A prostymi sposobami sugerowanymi w kampanii możemy zabezpieczyć się i wyrobić dobre praktyki na stałe – komentuje Agnieszka Krysztofowicz, senior project manager w Lighthouse.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Współpraca nawiązana została w wyniku rekomendacji agencji Edelman UK.
Słuchaj podcastu NowyMarketing