To nie pierwsze takie działanie The North Face w duchu zero waste – kilka dni temu marka zaprezentowała kolekcję Reduce składającą się z ubrań wykonanych ze skrawków oraz resztek tkanin wprost z hal produkcyjnych brandu. Teraz firma poszła o krok dalej i postanowiła wykorzystać 18 ton plastikowych butelek zebranych w Alpach – marka przerobiła je bowiem na koszulki.
Zobacz również
W ten sposób The North Face chce szerzyć świadomość na temat ilości śmieci pozostawianych w górach przez turystów, z nadzieją na ograniczenie tego typu szkodliwych zachowań w przyszłości.
Co istotne, za każdą sprzedaną koszulkę marka przekazuje 1 euro na konto Summit Foundation – fundacji, która wspiera programy sprzątania Alp i pomaga chronić ich naturalny krajobraz. Dzięki jej działaniu góry mogą nadal pozostać wspaniałym miejscem czekającym na kolejne odkrycia.
Kolekcja jest już dostępna jest online oraz w wybranych sklepach stacjonarnych marki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Austriacki oddział McDonald’s postanowił w ciekawy sposób wykorzystać plastikowe słomki, które zostały wycofane z restauracji sieci w związku z nową strategią zrównoważonego rozwoju – marka przerobiła je na kostiumy kąpielowe.
PS2
Marka Vans ruszyła niedawno z nową kampanią pod hasłem „The Shoebox Challenge”, w ramach której zachęcała klientów do kreatywnego recyklingu opakowań bo butach. Niektóre pomysły internautów są naprawdę zaskakujące.
PS3
Przemysł modowy wytwarza z plastikowych butelek PET biżuterię, ubrania czy torebki. W ten trend włącza się Audi, oferując w nowym modelu A3 obicia foteli zrobione z tkaniny z recyklingu.
PS4
W kwietniu 2019 roku marka Adidas zaprezentowała innowacyjne modele obuwia, które można w pełni poddać recyklingowi. Co ciekawe, wykonane są one z plastiku, lecz to właśnie dzięki temu buty mogą zostać przetworzone w nową parę.