Nowy sklep koncepcyjny marki Burberry jest swego rodzaju hybrydą tradycyjnego butiku i sklepu internetowego. Ma on za zadanie zapewnić nowe doświadczenia zakupowe młodym klientom, którzy są na bieżąco z najnowszymi technologiami.
Zobacz również
Klienci nietypowego concept store’u, za pomocą popularnej w Chinach aplikacji WeChat, uzyskują dostęp do wielu spersonalizowanych ofert – najpierw jednak mają za zadanie stworzyć swój własny avatar na platformie, za pomocą którego mogą później umawiać się na prywatne konsultacje ze stylistką Burberry lub zarezerwować stolik w kawiarni znajdującej się wewnątrz butiku. Aktywne korzystanie z aplikacji pozwala im na kolekcjonowanie specjalnych punktów, za które otrzymują różne nagrody, takie jak np. dodatkowe, przygotowane specjalnie dla nich danie w kawiarni.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponadto, za pośrednictwem aplikacji WeChat klienci mogą wybrać przymierzalnię – każda posiada jakiś charakterystyczny dla marki Burberry motyw przewodni – a także ustawić, jakie piosenki mają być w niej w danym momencie odtwarzane podczas przymierzania ubrań.
To jednak nie wszystko – za pomocą aplikacji WeChat klienci, skanując QR kod umieszczony na poszczególnych produktach, mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat danej rzeczy, a także propozycje stylizacyjne.
W sklepie koncepcyjnym marki Burberry pełno jest też interaktywnych luster oraz ekranów, które wyświetlają najnowsze pokazy domu mody, a także wchodzą w interakcję z przechadzającymi się po butiku klientami.
Cały sklep ma powierzchnię 500 m2 i składa się z dziesięciu pomieszczeń. Przedstawiciele obu marek zapowiedzieli, że w planach jest stworzenie kolejnych tego typu miejsc.
PS
30 sierpnia 2018 roku w Poznaniu eobuwie.pl otworzyło sklep w innowacyjnym formacie. Klienci, zamiast oglądać towar na półkach, mogą przejrzeć ofertę na tabletach zamieszczonych w sklepie lub własnych urządzeniach mobilnych, a następnie zamówić interesujący ich produkt.
PS2
W 2018 roku Żabka zaprezentowała „Sklep jutra”, który wykorzystuje szereg rozwiązań, dotyczących zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta.
PS3
Już teraz nie trzeba wychodzić kilka razy z przymierzalni po inny rozmiar ubrania czy pasujący dodatek. W salonie Nike w Galerii Wroclavia możemy znaleźć interaktywne lustro, które pozwala wchodzić w interakcje z klientami.