Budowanie wizerunku marki modowej: HERSEASONS

Budowanie wizerunku marki modowej: HERSEASONS
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę HERSEASONS.
O autorze
3 min czytania 2020-08-20

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce HERSEASONS opowiada Ines Lulkowska, właścicielka brandu.

Na początek trochę o historii marki HERSEASONS – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

HERSEASONS to młoda marka, bo pierwsza kolekcja powstała na wiosnę-lato 2019 roku. Wystartowaliśmy z premierową kampanią na Vogue Polska. Nasze pierwsze kroki na rynku mody były przemyślane. Od razu celowaliśmy też w znane influencerki i gwiazdy. Nasze ubrania noszą m.in.: Maffashion, Horkruks, Ewa Chodakowska, Sara Boruc czy Maja Malnar.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Największym wyzwaniem były dla nas pierwsze miesiące pandemii. Jak wiele polskich marek obawialiśmy się drastycznego spadku sprzedaży. Akurat w tym czasie planowaliśmy wprowadzenie nowej kolekcji na wiosnę-lato 2020. Z premierą czekaliśmy aż do sierpnia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób powstała marka HERSEASONS?

Mam to szczęście, że piękno jest ściśle związane z wykonywanym przeze mnie zawodem – jestem architektem wnętrz. Od kiedy pamiętam, mam silną potrzebę kreacji. Moją pasją jest wytwarzanie różnorodnych form projektowych i design w każdej postaci. Fascynują mnie piękno i cenne przedmioty, a każdej materii staram się nadać wartości estetyczne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Chciałabym spełniać się w różnych dziedzinach wizualnych – nic więc dziwnego, że zajęłam się również modą, to – zaraz obok architektury – moje ulubione pole rozwoju. Decyzję o powołaniu marki do życia podjęłam równolegle z założeniem studia architektonicznego. W 2019 roku postanowiłam otworzyć sklep online HS.

Jakimi wartościami kierowałaś się przy budowie marki?

Mam wrażenie, że w dobie panującego konsumpcjonizmu i królujących sieciówek klient zapomina, czym tak naprawdę jest jakościowy element garderoby. Projektowane przeze mnie wnętrza apartamentów, wypełnione cennymi przedmiotami, czy sukienka, którą wkładam na wyjątkowe okazje łączy jedno – szlachetne materiały i ponadczasowe rozwiązania. Doskonale wiem, jak zgubne bywa podążanie za trendami.

Czasem jednak zdajemy sobie sprawę, czym jest szlachetny materiał czy dobra konstrukcja. Wynika to z pewnej dojrzałości. Ja poszłam krok naprzód. Zawsze stawiałam na jeden drogocenny przedmiot w garderobie, który długo mnie cieszył, ale brakowało mi czegoś, co jestem w stanie wykorzystać na różne sposoby. Stąd pomysł na tworzenie sukienek, które są w stanie przybrać postać kilku różnych. Tym sposobem, posiadając jedną sukienkę z jedwabiu najwyższej jakości i konstrukcji pozwalającej na jej przeobrażanie, jesteśmy w stanie uzyskać kilka różniących się od siebie modeli. To świadoma inwestycja i przejaw mody inteligentnej oraz oszczędnej.

Kim jest klientka marki HERSEASONS?

Kobieta HS to kobieta ceniąca jakość, a zarazem użyteczność przedmiotów, w które inwestuje. To kobieta, która zdaje sobie sprawę z istoty wyboru i sama lubi podejmować decyzje. Raz jest mocna i charakterna, a innym razem delikatna i subtelna. To każda z nas, w której drzemią tak różne od siebie natury. HS pozwala je wydobyć.

Co charakteryzuje markę HERSEASONS?

HS powstała jako alternatywa dla ślepo podążających za trendami sieciówek i fast fashion. Od początku zakładałam luksusową modę szytą z satyny jedwabnej – jako główny materiał – oraz ponadczasowymi krojami.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki?

Założeniem marki jest tworzenie inteligentnej, pięknej i wyjątkowej mody. Mody, która ma przypomnieć kobiecie o wartościach noszenia jakościowych tkanin i rzetelnej konstrukcji. Ubrania z naszą metką to inwestycja na lata. Te elementy chcemy przekazywać w naszej komunikacji i tworzyć jej spójny wizerunek.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie markę HERSEASONS?

Korzystamy głównie z promocji w social mediach: Facebook, Instagram. Zauważaliśmy, że coraz większą rolę odgrywa też Instagram Stories. Tworzenie spójnego i pięknego contentu to ważny aspekt komunikacji naszej marki.

Stawiamy też na przemyślane kampanie promujące nasze nowe kolekcje.

Współpracujemy z prasą i portalami oraz influencerami w Polsce i zagranicą. Są oni nieodłącznym elementem sprzedażowym marki i wsparciem wizerunkowym.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Ciężko ocenić, która kampania jest naszą ulubioną. Każda kolejna obrazuje rozwój marki. Z pewnością ogromny sentyment mamy do SS 19. To była pierwsza kampania HS. Początki zawsze pozostają w pamięci. Ale na ten moment ulubioną jest nowa na Pre-Fall 20. Jest wyjątkowa, bo łączy dwa sezony, co w branży fashion jest rzadko spotykane. Warto jednak przełamać konwenanse, nawet jeśli wymusiły to czynniki zewnętrzne. Kampania z udziałem Pauliny Kubaczyk jest tego przykładem. Ta kampania jest po prostu piękna.

Co wyróżnia HERSEASONS na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Na pewno projekty – staram się, aby były one unikatowe na polskim rynku mody. Z pewnością także materiały – po jedwab jeżdżę specjalnie do fabryki do Włoch.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Nie chcemy zdradzać planów na przyszłość. To proces i szereg działań.