Mazury Zachodnie otwierają się na niesłyszących – stworzyły spot skierowany do osób głuchych

Mazury Zachodnie otwierają się na niesłyszących – stworzyły spot skierowany do osób głuchych
Powstał spot turystyczny skierowany do osób głuchych, w którym aktorami są osoby głuche i ich rodziny, a także osoby uczące się języka migowego na Mazurach Zachodnich. Chwytające za serce wideo przedstawia prawdziwe emocje, jakich na Mazurach Zachodnich mogą doświadczyć osoby Głuche.
O autorze
1 min czytania 2020-09-02

Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna w Ostródzie podjęła działania polegające na otwarciu się branży turystycznej na potrzeby osób głuchych poprzez projekt „Turystyka w mig”, sfinansowany przez Narodowy Instytut Wolności w ramach programu FIO.

W ramach projektu powstał chwytający za serce spot, w którym aktorami są osoby głuche, ich rodziny, a także osoby uczące się języka migowego na Mazurach Zachodnich. W filmie pojawiły się takie mazurskie atrakcje, jak m.in. Kanał Elbląski, Pola Bitwy pod Grunwaldem czy dwa największe miasta regionu – Ostródę i Iławę.

Jak mówią pomysłodawcy kampanii, osoby głuche wzięły czynny udział w tworzeniu marki Mazury Zachodnie. W ramach inicjatywy stworzono serię warsztatów tłumaczonych na język migowy, podczas których uczestnicy poznali czym jest kultura osób niesłyszących, z jakimi problemami się stykają w życiu codziennym oraz na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu oferty wypoczynkowej dla osób głuchych.

Za produkcję spotu odpowiada firma PIXELDANCE. Scenariusz powstał na podstawie briefu opracowanego przez uczestników projektu. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W połowie czerwca br. bank BNP Paribas udostępnił tłumaczenie komunikatu prasowego w polskim języku migowym. Informacja, która w całości jest tłumaczona dla osób głuchych, dotyczy uruchomienia od 15 czerwca br. we wszystkich oddziałach banku bezpłatnej pomocy tłumacza języka migowego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzięki nowoczesnym technologiom transmisji dźwięku Sound Touch Set, osoby niesłyszące mogły doświadczyć koncertu na żywo podczas festiwalu Pol’and’Rock 2018. Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.