19 września br. obchodzimy Międzynarodowy Dzień Sprzątania Środowiska. W tym roku marka Decathlon także postanowiła przyłączyć się do tej ważnej akcji. W niedzielę niehandlową, 20 września, pasjonaci gór pracujący w Decathlonie, klienci sklepów oraz zaproszeni do współpracy ambasadorzy wyruszą na polskie szlaki, by pomóc w ich porządkowaniu – wszystko pod sztandarem Ruchu Obrońców Gór. Kim są Obrońcy Gór? To miłośnicy gór pracujący w Decathlon w całej Polsce oraz wszyscy ci, którzy kochają góry i chcą je chronić.
Na stronie obroncygor.decathlon.pl ruszyło głosowanie, w którym miłośnicy gór mogą wybrać szlaki do posprzątania. W sumie pracownicy Decathlon wraz z innymi chętnymi posprzątają pięć z nich. Swoje głosy można oddawać do 14 września. Do akcji może przyłączyć się każdy – zarówno bezpośrednio, udając się na sprzątanie szlaku (wybranego przez siebie lub wskazanego na stronie przez organizatorów), jak i pośrednio – udostępniając manifest dotyczący sprzątania gór i odpowiedzialnego zachowania na szlakach, który zostanie opublikowany na stronie projektu.
Zobacz również
Dodatkowo, w wybranych sklepach Decathlon będzie można odebrać darmowy pakiet – worki i rękawiczki przydatne podczas sprzątania świata oraz instrukcję z informacją, gdzie bezpłatnie pozostawiać śmieci zebrane w górach i lasach. Akcję wsparła m.in. Natalię Kutyba, która nie tylko weźmie udział w sprzątaniu, ale także będzie edukować miłośników chodzenia po szlakach, jak troszczyć się o przyrodę. Pracownicy Decathlonu, którzy nie mogą się wybrać w góry, w weekend 18-20 września będą sprzątać wokół sklepów Decathlon.
– W Decathlon staramy się zachęcać Polaków do eksplorowania gór i podpowiadać im, jak odpowiedzialnie zachowywać się na szlakach. W ubiegłym roku stworzyliśmy kampanię „Ruszaj z nami w góry”, w ramach której edukowaliśmy, jak przygotować się do wyprawy, zaś dwa lata temu pokonaliśmy Główny Szlak Beskidzki w jeden dzień. W tym roku idziemy o krok dalej i namawiamy do tego, by nie tylko cieszyć się pięknem przyrody, ale także o nią zadbać, m.in. sprzątając górskie tereny – mówi Jan Adamiec, menadżer ds. marketingu marek Decathlon.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]