mBank systematycznie tworzy komunikację dla młodych wykorzystującą kontekst tzw. „big moments” (osiemnastka, podwójny rocznik, studniówka). Efekty tych działań są bardzo pozytywnie odbierane przez młodą grupę. Wg badań IQS, mBank jest pierwszą rozważaną marką bankową wśród osób w wieku 16-20, którzy ją znają, chętnie zakładają konta i uważają, że to bank pasujący do nich.
Młodzi pracują, by realizować marzenia, te małe i te duże, takie jak podróże czy ciuchy. Uważają, że do pracy trzeba mieć konto, bo to takie „dorosłe” – a dla mBanku to idealna szansa komunikacyjna.
Zobacz również
Tym razem mBank docenił pierwszą pracę nastolatków a ich pierwsze płatne zajęcia to proste prace sezonowe, pomocnicze, często w gastronomii, w sklepach np. układanie towarów na połkach, ale nie tylko – młodzi handlują ciuchami w internecie (steale/deale), także swoje umiejętności przekuwają w pracę, np. uczą jazdy na desce. Jak sami mawiają: „Praca jest, wystarczy się zakręcić. Ważne, żeby nie ciągnąć od rodziców, a ogarniać samemu.” I za to ich doceniamy.
Na potrzeby kampanii przygotowana została platforma www.pracanakoncie.pl, w której młodzi mogą zapoznać się z ofertą konta w mBanku i o jego przewagach w kontekście podjęcia pierwszej pracy czy oszczędzania pierwszych zarobionych pieniędzy.
Platforma przygotowana przez BBDO zapewnia młodym również dodatkowe i użyteczne informacje przed podjęciem pierwszej, „poważnej” pracy. Przygotowano generator CV z podpowiedziami jak, mimo często niewielkiego doświadczenia, poprawnie przygotować swoje CV, na co zwrócić uwagę i jak się wyróżnić. Dodatkowym elementem platformy jest sekcja z przydatnymi pytaniami i przykładami przebiegu rozmowy rekrutacyjnej, także z informacjami o tym, o co pracodawca nie może zapytać czy jakich młodzi kandydaci powinni dokonać formalności.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kreacja kampanii to kontekstowe zdjęcia młodych ludzi w ich pierwszej pracy, zrealizowane w unikatowej technice bullet time polegającej na ustawieniu kilkudziesięciu aparatów, które w promieniu 180 stopni jednocześnie robią zdjęcia a po montażu o efekcie możemy się przekonać w mediach społecznościowych wybranych do komunikacji. Wyróżnia je spójny, prosty i trafny claim: Pierwsza praca na koncie? Pierwsze konto do pracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Działania reklamowe wystartowały z początkiem września 2020 i potrwają dwa miesiące. Wyzwaniem komunikacji jest precyzyjne dotarcie do grupy celowej, dlatego działania będą prowadzone z wykorzystaniem kanałów SoMe takich jak: Instagram, facebook, Snapchat czy TikTok. W kampanii digitalowej stosowane są rożne formaty display, wykorzystywany jest Youtube oraz platformy związane z pierwszą pracą. Plan mediowy uwzględnia dostosowanie przekazu pod kątem zainteresowań odbiorców. Młodsza grupa – do 15. roku życia spotyka się z komunikacją dotyczącą podstawowych prac domowych, pomocy w ogrodzie czy handlu ubraniami na popularnych platformach. Starsza -z kontekstami pierwszej pracy m.in. jako: dostawcy pizzy, układania towaru w sklepie czy obsługi kelnerskiej w restauracji.