Ciałopozytywność to ruch, który coraz większymi krokami wchodzi do branży modowej. Jednak do tej pory był on głównie zarezerwowany dla kobiet – do nich też kierowane są wszelkie kampanie promujące ideę body positive. A co z mężczyznami, których sylwetki niekoniecznie wpisują się w przestarzałe i stereotypowe kanony męskiego ciała?
Kwestię tę postanowiła poruszyć Rihanna w nowej kampanii promującej bieliznę jej marki Savage x Fenty. Podczas prezentacji kolekcji piosenkarka udowodniła, że ruch ciałopozytywności przeznaczony jest dla każdego, bez wyjątku – obok modelek plus size zaprezentowali się bowiem także modele reprezentujący każdy typ sylwetki.
Zobacz również
zdjęcie: twitter.com/fForFENTY
To jednak nie wszystko – na stronie internetowej marki nową bieliznę promują nie tylko mężczyźni z idealnie wyrzeźbionymi sześciopakami, ale również modele plus size.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania Savage x Fenty podbiła serca internautów, którzy to pochwalili markę za promowanie ciałopozytywności bez względu na płeć i łamanie stereotypów dotyczących męskiej sylwetki.
PS
„Pomyśl zanim powiesz” to nowa kampania w duchu body positive, której bohaterkami są modelki plus size. Projekt ma na celu zwrócenie uwagi na to, by nasze wypowiedzi były bardziej przemyślane, spełniały określony cel i nikogo nie krzywdziły.
PS2
Agencja modelek Zebedee Management stworzyła piękną sesję zdjęciową ku pochwale różnorodności. Na zdjęciach widzimy 19 modelek i modeli w wieku od 2 do 54 lat, którzy albo urodzili się z brakiem niektórych kończyn, albo utracili je w wyniku amputacji.
PS3
Ubiegłoroczna kampania szminek marki Gucci różni się od tych, które dotychczas widzieliśmy – zamiast perfekcyjnego uśmiechu, produkty beauty reklamuje niedoskonały zgryz piosenkarki i artystki Dani Miller.