Akcja Dobre Kilometry 2020 przeszła do historii pod względem rekordowego dystansu, który został zdobyty, dzięki zaangażowaniu pracowników Banku BNP Paribas. Na przebyty wspólnie dystans złożyło się aż 5395 aktywności – bieganie, chodzenie, jazda na rowerze, rolkach spacerowanie z psem i wiele innych.
– Jednym z priorytetów Fundacji BNP Paribas jest wspieranie zaangażowania społecznego pracowników Banku, m.in. poprzez organizację cyklicznych programów i akcji społecznych, takich jak np. Dobre Kilometry. Widzimy, że pracownicy Banku chętnie poświęcają swój czas w słusznym celu, wykazując się przy tym pomysłowością, wrażliwością i zaangażowaniem. To oni najlepiej znają lokalne społeczności i ich potrzeby, chętnie angażują się na ich rzecz, korzystając z narzędzi, które oferujemy – mówi Joanna Gajda-Wróblewska, menedżer ds. projektów społecznych w Fundacji BNP Paribas.
Zobacz również
Dobre Kilometry to akcja, która w tym roku odbywała się po raz szósty. Pracownicy Banku BNP Paribas pokonują odległości w różnych aktywnościach sportowych, a liczba kilometrów przeliczana jest na darowiznę dla wybranej przez nich organizacji. W ramach tegorocznych Dobrych Kilometrów udało się zebrać 20 tys. zł, które trafią do Fundacji Herosi, która pomaga dzieciom z nowotworami przejść przez okres walki z chorobą. Wolontariusze regularnie odwiedzają podopiecznych w klinikach, zajmując ich czas wolny i spełniając marzenia, np. organizując spotkania z gwiazdami sportu czy ekranu. Poza animacją czasu wolnego, Fundacja zajmuje się także pozyskaniem funduszy na zakup sprzętu medycznego i drogich, nierefundowanych leków. Do tej pory Fundacja przekazała do Kliniki Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie sprzęt o łącznej wartości przekraczającej 600 000 zł.
Do tegorocznej akcji został dodany także element rywalizacji. Konkurowali ze sobą pracownicy dziesięciu obszarów Banku. Nagrodą dla trzech najbardziej aktywnych zespołów była możliwość wyboru organizacji społecznych, którym Fundacja BNP Paribas przekaże darowizny w kwocie 5 000 zł.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]