Nagroda przyznana przez klientów jest najważniejszą, jaką może otrzymać przedsiębiorstwo. Docenienie przez konsumentów, którzy swoimi codziennymi wyborami pokazują czy obrana przez Lidl Polska strategia jest właściwa, cieszy. W konkursie BLIX AWARDS w kategorii „Prospołeczna Sieć Roku” konsumenci wybierali sieci, które ich zdaniem charakteryzują się najbardziej przyjaznym podejściem do klientów i prezentują dodatkowe wartości dla otoczenia. 80 tysięcy osób, które wzięło udział w badaniu, doceniło podejście sieci w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.
Badanie dotyczyło działań podjętych w 2019 roku, w tym okresie Lidl Polska zrealizował wiele istotnych projektów, w tym:
Zobacz również
Jako sprzedawca detaliczny żywności, firma Lidl Polska jest świadoma swojej odpowiedzialności za środowisko naturalne. Z tego powodu Lidl zobowiązał się, że będzie dążyć do: (a) zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych o 20% do 2025 roku oraz do tego, (b) aby 100% opakowań marek własnych maksymalnie nadawało się do recyklingu. Działania te są częścią międzynarodowej strategii REset Plastic, wprowadzonej w 2018 roku przez Grupę Schwarz, do której należy Lidl Polska. Grupa realizuje wizję „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Dla Lidla szczególnie ważny jest obszar redukcji i recyklingu.
Lidl wprowadził na rynek warzywa i owoce znakowane naturalnym światłem, wyeliminował ze swojej oferty naczynia i sztućce jednorazowego użytku oraz zaproponował klientom torby wielokrotnego użytku na warzywa i owoce.
Sieć zobowiązała się, że do końca 2025 roku zredukuje o 20% zawartość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych i jednocześnie poinformowała o tych produktach, które już przeszły proces reformulacji.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Lidl Polska oddał także w ręce klientów książkę dotyczące zdrowego żywienia seniorów oraz książkę-komiks poświęconą odżywianiu najmłodszych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wspólnie z Bankami Żywności edukował na temat niemarnowania żywności i wprowadził koncept „Kupuję, nie marnuję” w ramach którego klienci mogą taniej nawet o -70% kupić pełnowartościowe produkty, których data ważności upływa w niedługim czasie.
Sieć wspierała charytatywne działania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Caritas Polska.
– Jesteśmy dumni z faktu, że zostaliśmy wybrani przez klientów „Prospołeczną Siecią Roku”. Cieszy nas, że tak duża liczba konsumentów dostrzega naszą aktywność w obszarze CSR. Zamierzamy dalej intensywnie pracować. Nasz kolejny projekt będzie dotyczył produktów kosmetycznych i środków czystości marek własnych, skoncentrujemy się na zagadnieniu mikroplastiku – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications Lidl Polska.
Organizatorem programu „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW” jest Grupa BLIX, będąca operatorem największych na rynku aplikacji mobilnych agregujących promocje w obszarze konsumenckim (tj. BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony). „Prospołeczna Sieć Roku” to jedna z czterech kategorii wyróżnionych w tej edycji programu. Ubiegłoroczną aktywność 84 sieci oceniło przeszło 80 tys. Polaków, wydając łącznie we wszystkich kategoriach ponad 3 mln opinii.