Nie od dziś wiadomo, że marki Burger King i McDonald’s prowadzą między sobą swego rodzaju reklamową wojnę. O najciekawszych akcjach obu sieci pisaliśmy już niejednokrotnie, czego przykładem jest chociażby tegoroczna kampania finlandzkiego oddziału Burger Kinga, ramach której zamówione dania marki można było odbierać w… restauracjach sieci McDonald’s.
Teraz Burger King zaprezentował swoją najnowszą kampanię z okazji tegorocznego Halloween. W jej ramach w szwedzkich lokalach sieci klientów straszył klaun. W jaki sposób? Otóż, gdy dana osoba wymówiła przed lustrem w toalecie trzy razy hasło „Cancelled clown”, wówczas działo się coś dziwnego. Co dokładnie? Tego nie wiadomo – na filmie stworzonym w ramach kampanii widzimy jedynie przerażonych klientów wybiegających z toalety. Musiało to być naprawdę straszne ;).
Zobacz również
Oczywiście nie bez powodu Burger King wykorzystał w swojej halloweenowej kampanii klauna – wszak postać ta nierozłącznie kojarzona jest z marką McDonald’s.
Za realizację odpowiada agencja INGO Stockholm.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach niecodziennej akcji marketingowej kostarykański piłkarz Jonathan McDonald podczas ostatniego meczu wyszedł na boisko w koszulce z napisem „Burger King”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W maju 2019 roku Burger King stworzył kampanię, w której poruszył kwestię strachu małych dzieci przed klaunami, by jednocześnie zareklamować swoje, pozbawione tych postaci przyjęcia urodzinowe.
PS3
W 2018 roku Burger King wprowadził do swojej halloweenowej oferty burgera, po którym częściej śnią się koszmary.