Najpierw był Carlsberg ze swoją „papierową” butelkę na piwo, później Johnnie Walker ogłosił wprowadzenie do sprzedaży whisky w ekologicznym opakowaniu, a teraz przyszedł czas na markę Bacardi.
Przedstawiciele firmy ogłosili bowiem wprowadzenie biodegradowalnej butelki, która pozwoli ograniczyć nawet 3000 ton plastiku. Nowe opakowanie nadające się do kompostowania ma pojawić się na rynku do 2023 roku i jest częścią globalnej strategii marki, mającej na celu ograniczenie, a nawet całkowite uwolnienie się od plastiku.
Zobacz również
Biodegradowalna butelka, która jest efektem współpracy z firmą biotechnologiczną Danimer Scientific, jest wykonana z Nodax PHA, czyli w 100% kompostowalnego biopolimeru. Materiał ten tworzony jest z naturalnych olejów z nasion i rozkłada się w ciągu 18 miesięcy w kompoście, glebie, wodzie słodkiej lub wodzie morskiej. Jest to istotna kwestia, biorąc pod uwagę, że opakowania wykonane z tworzyw sztucznych na bazie ropy naftowej rozkładają się nawet kilkaset lat.
W ramach swojej globalnej inicjatywy „Świat Bez Odpadów” koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego, a w 100% nadaje się do recyklingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
We wrześniu 2018 roku Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa.
PS3
Zamiast wykorzystywać biodegradowalne opakowania do sześciopaków piwa, Corona poszła o krok dalej i postanowiła zaprojektować puszki w taki sposób, by móc je połączyć, nie wykorzystując przy tym dodatkowej folii plastikowej. Rozwiązanie to nosi nazwę Fit Pack i obecnie jest w fazie testowej.