Muzyka towarzyszy wielu osobom przez znaczną część dnia. W ostatnich czasach coraz większą popularność zdobywają też podcasty, a także liczne audiobooki. Niewątpliwie zauważyli to analitycy YouTube’a – przedstawiciele platformy ogłosili bowiem niedawno, że wprowadzają nowy format reklamowy.
Mowa tutaj o reklamach dźwiękowych. Jak zaznaczono we wpisie na blogu YouTube’a, ponad połowa zalogowanych użytkowników spędza minimum 10 minut dziennie, słuchając muzyki. A jako że w serwisie pojawia się coraz więcej podcastów czy też innych materiałów audio, stworzyło to przestrzeń na wprowadzenie reklam, które będą emitowane użytkownikom podczas słuchania wybranych treści.
Zobacz również
Reklama dźwiękowa na YouTubie ma być rzekomo nie dłuższa niż 30 sekund. Może być ona zarówno w formie animacji, jak i statycznym obrazem. Przykłady komunikatów audio można zobaczyć w poniższych filmikach.
PS
Przedstawiciele YouTube’a poinformowali, że w tym roku, po raz pierwszy od dziesięciu lat, rezygnują z popularnego zestawienia znanego jako YouTube Rewind. Powodem jest fakt, że 2020 rok jest nie tyle wyjątkowy, co po prostu znacznie inny od ubiegłych lat.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kilka dni temu media obiegła informacja, jakoby Facebook miał nieco poluzować ograniczenia, które uprzednio zostały wprowadzone dla reklamodawców – chodzi m.in. o limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie. Postanowiliśmy więc zapytać ekspertów, co się w związku z tym faktem może zmienić.