Dowodem na to jest newsletter TechSoup Polska, dzięki któremu fundacja odnotowała dwunastokrotny wzrost zamówień (tak – 1200%!) rok do roku okresie od marca do kwietnia 2020.
Zobacz również
Całość case study dostępna na stronie www.getresponse.pl/klienci/techsoup
W niniejszym artykule podzielę się z Tobą kilkoma dobrymi praktykami, dzięki którym Liza Nema, koordynatorka projektów w TechSoup Polska, tworzy newsletter, który przekłada się na tak spektakularne wyniki biznesowe.
1. Przemyśl, jakie treści będziesz wysyłać do odbiorców
W pierwszej kolejności zaplanuj treść newslettera. Pamiętaj, że o jego skuteczności przede wszystkim zdecyduje fakt czy odbiorcy będą uważać otrzymywane treści za wartościowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Gotowy plan treści pomoże Ci dobrać odpowiedni szablon do przekazu, a nie odwrotnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szablon newslettera TechSoup Polska podzielony jest na segmenty poświęcone poszczególnym elementom oferty. Każdy segment zakończony jest wyraźnym wezwaniem do działania.
2. Wybierz szablon
Profesjonalne platformy do email marketingu oferują wiele gotowych szablonów, których wykorzystanie znacznie ułatwia pracę oraz skraca czas potrzebny do przygotowania newslettera.
Do biblioteki GetResponse regularnie dodawane są nowe szablony
Możesz wybrać jeden z gotowych szablonów lub zaprojektować własny, korzystając z tzw. pustego szablonu, który umożliwia wykorzystanie gotowych elementów w edytorze.
3. Dostosuj szablon do swoich potrzeb
Każdy z szablonów możesz dowolnie zmodyfikować, aby idealnie pasował do identyfikacji wizualnej Twojej działalności.
Zmień kolory, aby były zgodne z Twoją marką, dodaj logotypy i pozostałe elementy graficzne.
Intuicyjny edytor wiadomości pozwala na szybkie przygotowanie dowolnego szablonu
4. Dodaj wezwanie do działania
Wezwanie do działania (CTA – ang. call to action) jest najważniejszym elementem wiadomości. To dzięki niemu odbiorcy mogą dokonać czynności, na której Ci zależy: wpłacić datek, zapisać się na wydarzenie itp.
Upewnij się, że treść wezwania do działania jest zrozumiała, a przycisk CTA wyróżnia się na tle pozostałych elementów szablonu.
Newsletter od Zbawcy Win z wyraźnym wezwaniem do działania
5. Przed wysłaniem sprawdź, jak newsletter wyświetla się na ekranie monitora i telefonu
Od pewnego czasu większość osób odbiera maile na urządzeniach mobilnych. Upewnij się, że przygotowana przez Ciebie wiadomość wygląda świetnie na każdym urządzeniu.
Podgląd wiadomości na komputerze stacjonarnym oraz urządzeniu mobilnym
6. Analizuj statystyki i na podstawie danych modyfikuj wysyłane treści
Obserwuj statystyki newsletterów. Monitoruj współczynnik otwarć, kliknięć oraz pozostałe wskaźniki efektywności. Dzięki statystykom będziesz w stanie ocenić, jakie treści cieszą się największą popularnością i dopasować je do zainteresowań i preferencji grupy docelowej.
Możliwość wyświetlenia statystyk 2 newsletterów pozwala na porównanie zaangażowania
7. Nie bój się eksperymentować
Szablony warto co jakiś czas odświeżać. Sprawdź, jak Twoi odbiorcy reagują na krótkie maile i prosty przekaz, a innym razem wyślij rozbudowany newsletter z kilkoma segmentami. Pamiętając jednak o zachowaniu kluczowych elementów graficznych marki.
Dzięki testom, po pewnym czasie będziesz miał większą świadomość preferencji osób na liście kontaktów. Twoje eksperymenty przełożą się na realną wiedzę, dzięki której zwiększysz skuteczność swoich newsletterów.
***
Materiał pochodzi z ebooka „E-commerce 2020/2021. Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?”.