#1 Coca-Cola: This Christmas, give something only you can give
Tegoroczna, świąteczna kampania Coca-Coli wyróżnia się mocną, chwytającą za serce historią z pozytywnym przesłaniem. Nie do pominięcia jest również fakt, że za reżyserię spotu odpowiada laureat Oscara – Taika Waititi.
#2 Amazon: The Show Must Go On
Amazon w te Święta zachęca nas do działania, mimo przeciwności losu, których w tym roku tak wiele. Na przykładzie historii 17-letniej tancerki baletowej, marka udowadnia, dlaczego tak istotne jest, aby dążyć do celu.
Zobacz również
#3 John Dog: Święta
Pies to najlepszy przyjaciel człowieka – przypomina o tym marka John Dog w swojej nowej, poruszającej kampanii świątecznej. I pokazuje, że w wielu trudnych sytuacjach życiowych, zawsze możemy na niego liczyć.
#4 McDonald’s: Inner Child
Bohaterem tegorocznej, świątecznej kampanii sieci McDonald’s jest nastolatek o imieniu Tom, który przeżywa okres buntu. Jego mama dwoi się i troi, by zachęcić go do wspólnego przeżywania świąt – lecz bohater cały czas walczy ze swoim wewnętrznym dzieckiem i nie reaguje na starania matki. W pewnym momencie następuje przełom i nastolatek pozwala odnaleźć w sobie na nowo dziecko i celebrować święta, tak jak dawniej.
#5 Stowarzyszenie mali bracia Ubogich: Moc niewidzialności
Świąteczne akcje Stowarzyszenia mali bracia Ubogich to zawsze wyciskacze łez. I tym razem nie jest inaczej. W ramach tegorocznej kampanii stworzony został poruszający spot zatytułowany „Moc niewidzialności”, który ukazuje świat z perspektywy podopiecznych stowarzyszenia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#6 John Lewis & Partners: Give A Little Love
W świątecznym spocie John Lewis & Partners pokazano różne przykłady aktów dobroci, które są ze sobą luźno powiązane. Jeden dobry uczynek niesie za sobą serię innych uprzejmości, które wywołują uśmiech na twarzach bohaterów. I do tego samego zachęca nas marka – aby w te Święta okazać odrobinę życzliwości innym osobom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#7 Disney: Czas, by być razem
Ta kampania to prawdziwy wyciskacz łez – prawdopodobnie dlatego, że wiele osób może utożsamiać się z bohaterami przedstawionymi w świątecznym spocie Disneya. Dlaczego? Sprawdźcie sami.
#8 Netflix: Świąteczna podróż z Geraltem
Tu z kolei kampania z przymrużeniem oka, ale w sam raz dla fanów „Wiedźmin”, którzy niecierpliwie czekają na nowy sezon serialu. W świątecznym spocie Netfliksa zaprezentowano ujęcia z popularnej produkcji, lecz przerobiono i zmontowano je w taki sposób, aby pokazać, że Geralt za Świętami nie przepada i zdecydowanie bardziej woli walczyć z wrogami.
#9 Gucci: Gucci Gift 2020
Gucci w te Święta przenosi nas do lat 90. i zaprasza na… firmową imprezę świąteczną w rytmach utworu „Only You” zespołu Yazoo.
#10 Aldi: Synchronised Santas
A tu kampania na polepszenie humoru – australijski oddział Aldi zdecydowanie wykracza poza tradycyjne schematy w swoich świątecznych kampaniach. W tegorocznym spocie, stworzonym z przymrużeniem oka, sieć pokazała tańczących Mikołajów.
#11 WWF: Elephant trail
W swojej świątecznej kampanii WWF zwraca uwagę na to, jak istotną rolę odgrywa dom w naszym życiu – przekonaliśmy się o tym zwłaszcza w nowej, pandemicznej rzeczywistości. Niektórzy jednak – w tym wypadku zwierzęta – bardzo często zabierane są ze swojego naturalnego środowiska. Dlatego tak ważne jest, aby je wspierać.
#12 LEGO: Rebuild the World
Świąteczny spot marki jest częścią znanej już kampanii „Rebuild the World” i opowiada o rodzinach, które razem budują i bawią się w świecie, powstającym dzięki klockom LEGO. Tym samym brand zachęca wszystkich do celebrowania magii codzienności.
#13 OSM Piątnica: Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd
OSM Piątnica przygotowała na okres przedświąteczny kampanię, której celem jest pokazanie marki jako niezastąpionej podczas bożonarodzeniowych przygotowań. W ciepłym i emocjonalnym spocie reklamowym Piątnicy występuje znana już konsumentom z wcześniejszych kampanii babcia Eugenia, która przygotowuje potrawę tak nierozłącznie kojarzącą się ze Świętami.
#14 Clovin: „My też chcemy żeby wszyscy byli zdrowi”
Marka Clovin stworzyła chwytający za serce świąteczny spot, który niesie za sobą wzruszające przesłanie, tak prawdziwe w obecnych czasach. Tym samym producent środków czystości chce dodać nam otuchy, sugerując że jeszcze przyjdzie taki dzień, gdy wszystko wróci do normy.
A może i Wam wpadła w oko jakaś świąteczna kampania, która nie znalazła się w zestawieniu? Koniecznie podsyłajcie Wasze propozycje!