Billboardy są jednymi z ważniejszych i popularniejszych nośników reklamowych wykorzystywanych przez marketingowców do promocji marek czy też konkretnych produktów. Umieszczone w strategicznych miejscach, przyciągają uwagę odbiorców i łatwo zapadają w pamięć.
Ostatnimi czasy coraz większą popularność zdobywają niestandardowe billboardy – czyli kreatywne realizacje, które szczególnie się wyróżniają i zwracają na siebie uwagę m.in. poprzez wykorzystanie ciekawych rozwiązań. Dobrym tego przykładem jest niedawna kampania Heinekena zrealizowana w Brazylii.
Zobacz również
W jej ramach nieopodal jednej z głównych ulic Rio de Janeiro pojawił się niekonwencjonalny nośnik reklamowy 3D, który został przekształcony w plenerowy pub z prawdziwym barmanem. Przejeżdżający obok billboardu spragnieni kierowcy otrzymywali wprost do swojego samochodu zimne, zmrożone piwo marki Heineken.
Ale spokojnie – wszystko to odbyło się w ramach promocji bezalkoholowego piwa 0,0%.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na podobny pomysł w 2015 roku wpadła marka Carlsberg, która na billboardzie umieściła kran z piwem.
PS
Rozmazany, tonący lub wskazujący liczbę kroków billboard – oto najciekawsze, idealne zlokalizowane mini kampanie outdoorowe z Polski i zagranicy.
PS2
Coca-Cola jako pierwsza marka, stworzyła pierwszy zmechanizowany billboard 3D.
PS3
Billboard 3D wykorzystała też marka United Cooling – przyciągała uwagę klientów ogromną reklamą w kształcie nadgryzionego loda na patyku.
PS4
Marka MINI w ramach promocji swojej nowej funkcjonalności RTTI, w ruchliwych miejscach Berlina rozmieściła billboardy, które pełnią rolę niestandardowych dróg na skróty.