W 2020 roku zespół Data Science Empiku opracował i wdrożył innowacyjny model, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych lokalizacjach. Jak podkreślają przedstawiciele Empiku, tego typu analiza pozwala zoptymalizować inwestycje w nowe salony, zwiększając efektywność rozwoju.
Innowacyjny model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników – zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów – oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne. Projekt jest obecnie w fazie pilotażu, jednak już teraz pozwala na oszacowanie danych z dokładnością wyższą o 35% niż w ramach stosowanych wcześniej procesów.
Zobacz również
2021 rok przyniesie otwarcia pierwszych salonów, które pojawią się w miejscach wytypowanych przy pomocy sztucznej inteligencji.
PS
W 2019 roku chińska agencja telewizyjna Xinhua postanowiła wdrożyć pierwszą w pełni wirtualną prezenterkę, opartą na sztucznej inteligencji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W czerwcu 2019 roku Amazon zaprezentował nową funkcję w swojej aplikacji – StyleSnap. Korzystając z technologii sztucznej inteligencji, system rozpozna odzież na danym zdjęciu i dodatkowo zaproponuje podobne produkty, które będzie można znaleźć na platformie e-commerce.