Młodzi poznańscy chrześcijanie związani z Duszpasterstwem Akademickim postanowili przeprowadzić nietypowy eksperyment, w którym sprawdzili, czy pomimo tak wielu różnic – wynikających z uwagi na wiek, pochodzenie, poglądy itp. – potrafimy prowadzić spokojny dialog?
Do niekonwencjonalnego projektu zostało zaproszonych 10 osób, w tym m.in. Jacka Jaśkowiaka, prezydenta miasta i posłankę Jadwigę Emilewicz. Wszyscy uczestnicy eksperymentu byli w jakiś sposób związani z Poznaniem i dobrani według różniących ich stereotypów.
Zobacz również
Co ciekawe, uczestnicy projektu wiedzieli, że wezmą udział w filmie i zostaną zestawieni z osobą z przeciwstawnego środowiska, nie znali jednak pytań, które miały być im zadane.
Film składa się z dwóch części. Najpierw uczestnicy mieli za zadanie przedstawić siebie i swój światopogląd. Następnie goście zostali zaproszeni do dialogu, w którym mogli zadać swojemu rozmówcy szesnaście przygotowanych wcześniej pytań. Czy im się udało?
– Samo tworzenie filmu było dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem. Nie wiedzieliśmy, czego możemy się spodziewać i jaki będzie finał naszego projektu, w końcu do studia zaprosiliśmy ludzi, którzy stereotypowo wydają się całkowicie różni. Interpretację filmu zostawiamy widzowi, każdy może odczytać to na swój sposób i to jest dobre. Mamy nadzieję, że będzie to impuls do zastanowienia się nad naszymi relacjami: tymi rodzinnymi, ale też w środowisku, w którym żyjemy – powiedział Paweł Pomin, jeden z twórców projektu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za pomysł oraz realizację filmu odpowiedzialne są osoby związane z Duszpasterstwem Akademickim Winiary oraz Fundacja Dwunastka. Projekt został zrealizowany w WSK Studio.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W 2019 roku Tyskie udowodniło, że nawet tak codzienne miejsce jak winda może być początkiem nowej znajomości. Akcja zrealizowana przez markę jest częścią kampanii „Przejdźmy na TY”, która zachęca do dbania o bliskie relacje, otwartości i poznawania się.
PS2
Niemiecki oddział LinkedIna postanowił przeprowadzić eksperyment na ulicach Hamburga – zapytał grupę nieznanych sobie osób, czy potrzebują pomocy w jakiejś sferze swojego życia. Okazało się, że większość z nich zmagało się z pewną trudnością, lecz nie wiedzieli, jak poprosić o wsparcie.
PS3
Na początku stycznia br. Fundacja Daj Herbatę zainicjowała nową akcję, za pomocą której zwracała uwagę na fakt, że „problem bezdomności dotyczy każdego z nas”. W ramach inicjatywy w centrum Warszawy pojawiła się kukła przedstawiająca osobę bezdomną – lecz zamiast twarzy, miała ona lustro.