Nowe globalne badania Adform i Dynata pokazują:
- Trzy czwarte (75%) firm na całym świecie uważa, że usunięcie plików cookies 3rd party będzie miało wpływ na ich działalność,
- 78% marketerów na całym świecie nie ma przetestowanych rozwiązań na 2022 rok, w Polsce odsetek ten jest podobny i wynosi 76%.
- Tylko 3 na 10 (29%) firm na świecie posiada obecnie rozwiązanie z zakresu first-party ID, w Polsce odsetek ten spada do zaledwie 2 na 10 (23%)
Na rok przed wprowadzeniem blokady dla cookies w Chrome większość polskich marketerów nie ma żadnego planu, ponieważ tylko 23% z nich aktywnie pracuje nad rozwiązaniem first-party ID. W Polsce istnieje wyraźna przestrzeń do edukacji i postępu w zakresie rozwiązań first-party ID.
Zobacz również
Badanie ujawnia również, że marketerzy wierzą, iż większa własność danych uwolni szereg bardzo pozytywnych procesów – koncepcja zamkniętego ekosystemu danych, będącego własnością marki o przejrzystych kosztach i możliwościach adaptacji operacyjnej – jest pozytywnie postrzegana przez nieco mniej niż trzy czwarte (74%) polskich marketerów.
Ponadto, 46% polskich marketerów twierdzi, że nie ma kontroli nad łańcuchem dostaw w kampaniach digital, co jest istotnym powodem, dla którego warto dążyć do stworzenia własnego, scentralizowanego punktu nadzoru nad realizacją kampanii marketingowych.
Najprawdopodobniej jest to spowodowane tym, że 64% polskich marketerów stawia na pierwszym miejscu możliwość szybkiego reagowania na ciągle zmieniającą się sytuację rynkową, a większa efektywność czasowa pozwala na lepszą zwinność.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing