Rozstania bywają ciężkie, a często łatwiej jest pożegnać się z ukochanym czy ukochaną, niż z ich rzeczami, które długo po rozstaniu zalegają w szafie, przywołując zarówno te dobre jak i złe wspomnienia. W tym roku Zalando przekonuje, że Walentynki to nieoczywista, ale idealna okazja, aby zrobić porządek z rzeczami i dać im drugie życie.
W tym celu platforma przygotowała dedykowaną kampanię ukazującą trzy historie miłosne i to, co pod wpływem emocji bohaterowie robią z ubraniami swoich byłych partnerów. Pozbycie się ich w rozsądny sposób okazuje się równie trudne jak samo rozstanie.
Zobacz również
Lecz teraz zamiast wyrzucania odzieży, Zalando zachęca do przedłużenia jej żywotności w trosce o dobro planety, kierując się zasadami cyrkularności – na przykład sprzedając je na platformie Zalando Pre-Owned.
W ten symboliczny sposób platforma podejmuje próbę edukacji konsumentów o skutkach pozbywania się odzieży bez zachowania reguł zrównoważonej mody, zmiany ich przyzwyczajeń i zachęcenia ich do podejmowania bardziej świadomych wyborów.
– Poprzez naszą niecodzienną walentynkową kampanię, chcemy zwiększyć świadomość klientów na temat Zalando Pre-Owned i zachęcić ich do korzystania z oferty tej kategorii. Zależy nam aby pokazać, że wymiana ubrań w sposób bardziej zrównoważony możliwa jest zarówno w Walentynki jak i przez cały rok. Tym samym chcemy zmotywować klientów do podejmowania bardziej świadomych decyzji i do wspólnego działania na rzecz dobra planety – mówi Dawid Pożoga, regional lead na Polskę i Czechy w Zalando.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aby jeszcze bardziej zachęcić konsumentów do zerwania z kłopotliwymi pamiątkami z przeszłości, kampania będzie wspierana przez grupę influencerów, którzy na swoich kanałach wyjaśnią jak działa kategoria Pre-Owned na Zalando.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania powstała we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT i będzie publikowana na kanałach własnych Zalando (m.in. w mediach społecznościowych, dedykowanym hubie na Zalando.pl, newsletterze i aplikacji), a także wspierana przez działania PR i media online. Kampania początkowo dedykowana na rynek polski, zostanie również zaadaptowana na rynku niemieckim.
PS
Jak co roku, kultowa marka Heinz zaskakuje swoich fanów nietuzinkową aktywacją walentynkową. Tym razem Heinz wraz z pierwszą polską siecią burgerowni Bobby Burgerem przygotował wyjątkową propozycję – możliwość stworzenia burgera ze spersonalizowaną dedykacją, wypaloną laserowo na bułce.
PS2
Walentynki zbliżają się wielkimi krokami. Jak pokazują wyniki analizy przeprowadzonej przez DevaGroup przygotowania do tego święta rozpoczynamy już w styczniu. Zarówno w ubiegłych latach, jak i w tym, najczęściej poszukujemy pomysłów na prezent, a plany związane z tą okazją snują głównie kobiety.