Facebook wycofuje usługę Facebook Analytics, a wraz z nią narzędzie „Statystyki Grup Odbiorców”

Facebook wycofuje usługę Facebook Analytics, a wraz z nią narzędzie „Statystyki Grup Odbiorców”
Przedstawiciele Facebooka poinformowali o wycofaniu usługi Facebook Analytics – dostępna będzie ona jedynie do końca czerwca br. Od 1 lipca br. na platformie nie będzie także jednego z najpopularniejszych narzędzi dla marketerów – czyli Audience Insights.
O autorze
1 min czytania 2021-04-26

Audience Insights, dostępne w ramach usługi Facebook Analytics, było narzędziem, które służyło do analizy dowolnej grupy docelowej i było jedną z najpopularniejszych funkcji stosowanych przez marketerów, a także administratorów stron na platformie. „Statystyki Grup Odbiorców” pozwalały bowiem na wyszukiwanie m.in. konkurencyjnych profili, a także podmiotów, z którymi warto współpracować.

Teraz Facebook ogłosił, że usługa Facebook Analytics – a wraz z nią Audience Insights – zostanie wycofana. W serwisie dostępna będzie wyłącznie do 30 czerwca br.

W zamian za to Facebook oferuje:

  • Facebook Business Suite, który umożliwia zarządzanie kontami firmowymi na Facebooku i Instagramie oraz pozwala na wyświetlanie szczegółowych informacji na temat odbiorców, treści, a także trendów. Na tę chwilę jednak to narzędzie nie jest jeszcze dostępne.
  • Menedżer reklam, który umożliwia przeglądanie, wprowadzanie zmian i wyświetlanie wyników wszystkich kampanii, zestawów reklam i reklam na Facebooku.
  • Menedżer zdarzeń, który pomaga skonfigurować narzędzia biznesowe Facebooka, takie jak piksel Facebooka i API konwersji, i zarządzać nimi, a także raportować działania podjęte w danej witrynie, aplikacji i sklepie stacjonarnym. 

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na początku roku Facebook poinformował o testach nowej usługi, w ramach której ukryty zostanie przycisk „Lubię to” na stronach osób publicznych, artystów, a także firm.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W grudniu 2020 roku na Instagramie oraz Messengerze wyświetlał się komunikat, mówiący o tym, że niektóre funkcjonalności na tych platformach zostały wyłączone. Było to związane z nową, unijną dyrektywą dotyczącą prywatności użytkowników.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się