Toyota – Jessica Long’s Story (Tokio 2021)
Na początek reklama, której raczej nie zobaczymy w telewizji podczas tegorocznych igrzysk. Toyota, mimo że jest jednym z głównych sponsorów olimpiady w Tokio, postanowiła nie emitować reklam podczas tego wielkiego sportowego wydarzenia. Przyczyną jest sprzeciw Japończyków i obawa związania ze zniszczeniem wizerunku marki.
Zobacz również
W sieci możemy jednak zobaczyć poruszający spot, który nawiązuje do tegorocznych igrzysk paraolimpijskich – reklama przedstawia historię rodziny, która z niecierpliwością wyczekuje na adopcję dziecka. Gdy już kobieta otrzymuje wiadomość, że znalazła się dla nich dziewczynka, okazuje się, że nie będzie ona miała nóg. To wcale nie zniechęca bohaterki spotu i nie odwodzi jej od decyzji o adopcji – to co później widzimy w spocie udowadnia, że każdemu należy dać szansę i że każdy może osiągnąć sukces.
Olympics – It all starts with a push (Tokio 2021)
Natomiast w oficjalnym spocie olimpiady wystąpił sam Tony Hawk, jeden z najbardziej znanych na świecie skaterów. Jego sukcesy oraz popularność dają przykład innym sportowcom, którzy chcą odnieść sukces w tej dziedzinie. Właśnie to widzimy w tym obrazie.
Google – Doodle Champion Island Games
Z okazji tegorocznej olimpiady Google przygotowało coś specjalnego – to gra, w której pod postacią sympatycznej kotki zmierzymy się w kilku nowych olimpijskich wyzwaniach. Dodatkowo grze towarzyszy piękna animacja stworzona przez japońskie studio animacji STUDIO4°C z Tokio. Film z pewnością spodoba się fanom słynnego studia Ghibli („Spirited Away”, „Mój sąsiad Totoro”).
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Nike – Find your greatness (Londyn 2012)
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedne z najlepszych sportowych reklam, które powstały z okazji Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Nike stworzyło ogólnoświatową kampanię reklamową pod nazwą „Find Your Greatness”, która składa się z kilku spotów – we wszystkich obserwujemy nie zawodowych sportowców, ale osoby które każdego dnia „walczą” dla siebie i podczas swoich zwykłych treningów wystawiają swoją siłę na próbę.
Ogromną siłą tych spotów jest… cisza. Nie ma w nich podkładu muzycznego, a słyszymy jedynie dźwięki wydawane przed otoczenie i lektora.
BBC Sport – Olympic Games (Rio 2016)
Przygotowana przez BBC animacja zachęcała do śledzenia zmagań sportowców w Rio. W filmie widzimy zwierzęta w roli sportowców rywalizujących w olimpijskich dyscyplinach w lesie tropikalnym Tijuca. Wszystko przy akompaniamencie muzyki skomponowanej przez brytyjskiego artystę Jamie N Commons’a. Przyznajemy, że świetnie się to ogląda.
National Lottery (Londyn 2012)
Emocjonalny spot przygotowany przez AMV BBDO dla The National Lottery był częścią kampanii zwiększającej świadomości na temat funduszy finansowych. Spot to tak naprawdę poruszająca historia matki olimpijki Jenny Meadows, która od początku wspierała swoją córkę i pomagała spełnić jej marzenie o byciu zawodowym sportowcem. Jak widać, aby stworzyć przejmujący obraz, naprawdę niewiele potrzeba – liczą się przede wszystkim prawdziwe emocje i autentyczna historia.
P&G – Thank You, Mom (Rio 2016)
To nie jedyna reklama, w której pojawia się wątek rodziny sportowca – na podobną kreację zdecydowała się firma Procter&Gamble, która w swoim spocie pokazuje, że za wielkimi sukcesami stoją często wspierające matki i ojcowie. Co ciekawe, P&G w ramach tej kampanii ufundował „Dom z dala od domu”, który przeznaczony był dla rodzin olimpijczyków występujących w 2016 roku w Rio. Co więcej, firma pokryła koszty lotów na zawody wszystkim rodzicom reprezentantów z USA!
GlaxoSmithKline (Londyn 2012)
Ciekawym pomysłem wyróżniała się w bloku reklamowym, emitowanym między zawodami, jest także reklama przygotowana przez koncern GSK, dzięki której możemy zobaczyć, co dzieje się w organizmie sprintera w momencie jego startu. W tle słyszymy okrzyki tłumów na trybunach, a na pierwszym planie biegacza Marlona Devonisha i jego nerwy, emocje, podekscytowanie, a także to, co się dzieje w nim z biologicznego punktu widzenia. Hasłem kampanii jest „The crowd is my only drug”.
Gillette – Perfect Isn’t Pretty (Rio 2016)
Reklama pokazująca ciemne strony zawodowego sportu – spot Gillette pokazuje kulisy treningów i przygotowań do zawodów w wykonaniu Neymara Jr., Ning Zetao, Ashtona Eatona i Andy’ego Tennanta, którzy pojawili się na Igrzyskach Olimpijskich w Rio 2016. Kibice widzą tylko efekt końcowy ich drogi – sukces lub porażkę na zawodach – a niewiele osób pamięta, że największego wysiłku wymaga cała ścieżka sportowca. To są lata ciężkiej pracy, poświęcenie i ból, które trzeba znieść, kiedy marzy się o zdobywaniu szczytów.
Powerade – The Power of Blue Blood (Rio 2016)
Oficjalnym napojem izotonicznym Igrzysk Olimpijskich w Rio jest Powerade. W związku z tym marka stworzyła kampanię reklamową „The Power Of Blue Blood” przedstawiającą sportowców, którzy z poświęceniem i ogromnym wysiłkiem dążą do zwycięstwa na Igrzyskach. Są oni przyrównani do średniowiecznych rycerzy, którzy także walczyli o zwycięstwo, poświęcając na przygotowania do walki całe swoje życie.
Channel 4 – We’re The Superhumans (Rio 2016)
Na koniec niekonwencjonalna reklama przedstawiająca zawodników na paraolimpiadzie. Niezwykły klip, który obejrzały miliony, składa hołd 140 osobom z niepełnosprawnościami – od człowieka, który gra na bębnach stopami, aż po bębni stopami po mistrza kaskaderki jeżdżącym na wózku inwalidzkim.