Statystyki pokazują, że dwie na pięć kobiet doświadczyło molestowania seksualnego na koncertach i festiwalach (YouGov 2018 study). Problem ten postanowiła poruszyć agencja kreatywna Wunderman Thompson, współpracując z organizacją Białej Wstążki w Wielkiej Brytanii.
W najnowszej kampanii społecznej Wunderman Thompson wspiera White Ribbon UK – organizację działająca przeciwko przemocy wobec kobiet. Dzięki współpracy stworzono serię kreatywnych plakatów skupiających się na bezpieczeństwie dziewczyn i kobiet, które uczestniczą w festiwalach, koncertach i imprezach w klubach muzycznych.
Zobacz również
Kampania wykorzystuje popularny design festiwalowych plakatów, by przekazać informacje na temat problemu, z jakim mierzy się wiele kobiet uczestniczących w wydarzeniach muzycznych na żywo. Plakaty na pierwszy rzut oka stanowią reklamę wydarzenia muzycznego, jednak w rzeczywistości są to treści, które ujawniają skalę przemocy wobec kobiet i wskazują, w jaki sposób mężczyźni mogą być kluczową częścią rozwiązania tego problemu.
Nagłówki stanowią nazwy festiwali lub tytuły koncertów: „Assault on the Dancefloor”, „Blind Eye Weekender” i „Summertime Silence”, zwracające uwagę na takie kwestie, jak napaść seksualna, nękanie czy catcalling.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdj.: thedrum.com
Akcja ma trafić w głównej mierze do męskiego grona odbiorców, by uświadomić, że mężczyźni muszą zmienić swoje zachowanie, aby festiwale i koncerty stały się bezpieczniejszymi przestrzeniami dla kobiet.
– Chodzi o to, że przedstawione na plakatach wydarzenia na żywo nie są tymi, których kobiety powinny doświadczać. Zachęcając mężczyzn do złożenia obietnicy Białej Wstążki, możemy zacząć zapobiegać męskiej przemocy wobec kobiet podczas wydarzeń na żywo – czytamy na stronie organizacji White Ribbon UK.
Aby rozpowszechnić akcję, Wunderman Thompson i White Ribbon UK nawiązały współpracę z The O2. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie kampanii za pośrednictwem kanałów OOH czy mediów społecznościowych The O2. W akcję zaangażował się także klub nocny Fabric, który będzie rozpowszechniał przesłanie kampanii w swoim klubie, kanałach w social mediach i materiałach promocyjnych.
– Ostatecznie przemoc wobec kobiet zakończy się tylko wtedy, gdy mężczyźni wezmą odpowiedzialność za własne zachowanie i będą również gotowi zgłaszać nękanie i obraźliwe zachowanie, gdy je zobaczą. Cieszymy się, że O2 Arena i Fabric wspierają nas w przekazywaniu tej ważnej wiadomości. Kobiety muszą mieć możliwość świetnego spędzania czasu, gdy chodzą do klubów, lokali i na festiwale bez obawy przed nękaniem lub przemocą – mówi Anthea Sully, dyrektor naczelny White Ribbon UK