Tegoroczna edycja Konkursu Piosenki Eurowizji zakończyła się zwycięstwem Włoch. Reprezentantem kraju została rockowa grupa Måneskin, która od początku była faworytem bukmacherów i internautów. Nie było zatem zaskoczenia w momencie ogłoszenia najlepszej piosenki, czyli mocnego i energetycznego kawałka „Zitti e buoni”.
Po tym wydarzeniu włoski zespół od razu podbił serca słuchaczy na całym świecie – jego piosenki lądują na szczycie globalnych list przebojów z milionami odtworzeń. Jednak fani pokochali Måneskin nie tylko ze względu na muzykę, ale również charakterystyczny wizerunek – nawiązujący do muzyki rockowej, odważny i nierzadko kontrowersyjny. Członkowie zespołu nie boją się sięgać po elementy garderoby obu płci, przez co podkreślają, że nie chcą się ograniczać konwenansami, jeśli chodzi o ich własną ekspresję.
Zobacz również
– Chcemy, by ludzie zrozumieli nasze przesłanie, o tym, że nikt nie powinien czuć się wykluczony. Nasz wizerunek nie zna granic – dlatego niektórych bardziej konserwatywnych odbiorców nadal może szokować. Bądźmy szczerzy – czym różni się mężczyzna z pomalowanymi paznokciami od kobiety? – wypowiada się Victoria z zespołu Måneskin na łamach portalu Onet Muzyka.
Te odwagę w wyrażaniu siebie docenił włoski dom mody Gucci, którego dyrektorem kreatywnym od 2015 roku jest Alessandro Michele. Ceniony projektant osobiście postanowił zaprosić zespół do nowej kampanii, która jest pierwszym projektem stworzonym w stulecie marki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jak widzimy na pierwszych zdjęciach opublikowanych na oficjalnej stronie domu mody i na kanałach social media Måneskin, kampania idealnie wpisuje się w styl muzyków, który możemy lepiej poznać chociażby dzięki ich teledyskom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przypomnijmy, że dom mody Gucci już wcześniej zapraszał do współpracy artystów, którzy wyróżniają się stylem i otwartością w modzie – w ostatnim czasie byli to m.in. Miley Cyrus i Harry Styles.