VOX jest międzynarodową spółką adtechową, wchodzącą w skład grupy kapitałowej Hybrid.ai i oferującą innowacyjne rozwiązania, takie jak kompleksowy ekosystem reklamowy z autorskimi formatami In-Image Ads i full-picture. Umożliwiają one emisję reklam na zdjęciach w materiałach na stronach wydawców. Formaty te wykorzystują do działania sztuczną inteligencję i technologię computer vision, a także analizę semantyczną i machine learning. Pozwala to rozpoznawać elementy widniejące na zdjęciach, grafikach i wideo, a w efekcie na targetowanie kontekstowe reklam. Charakteryzują się one także wysoką efektywnością.
W Polsce VOX działa od kilku lat i w tym czasie z powodzeniem zrealizował kilka tysięcy kampanii dla całej gamy marek z praktycznie każdego segmentu. W ciągu ostatniego roku spółka mocno postawiła na rozwój oferowanych rozwiązań i usług, a także skupiła się na ekspansji na nowe rynki.
Zobacz również
Wśród nich znalazła się Ameryka Południowa, gdzie VOX nawiązał strategiczne partnerstwo z agencją Performante, działającą od kilku lat na tamtejszych rynkach. Jest to globalna agencja reklamowa, która powstała w Polsce w 2014 roku i specjalizuje się w różnych obszarach digital marketingu. Prowadzi ona kampanie w ponad 200 krajach na świecie, posiadając swoje biura w Warszawie, Londynie i Bogocie.
Widząc drzemiący potencjał reklamowy w krajach LATAM, Performante poszukiwało odpowiedniego partnera i nowych rozwiązań, które mogłyby stanowić odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie i wymagania tamtejszych rynków w segmencie reklamy digitalowej. Takimi właśnie rozwiązaniami dysponuje VOX, stąd obu firmom szybko udało się nawiązać współpracę.
– Wydatki na reklamę w internecie rosną w krajach LATAM 20% rok do roku. COVID oczywiście przyspieszył rozwój całego sektora i kolejne lata na pewno będą wiązały się z jeszcze większą dynamiką. Kolumbia rośnie wśród krajów LATAM najszybciej, jeśli chodzi o budżety na reklamę i jest w czołówce krajów na świecie, jeśli chodzi o udział mobile w tych wydatkach, co też świadczy o potencjale rynku. Dlatego tak trafne naszym zdaniem są usługi bazujące na AI, wnoszące coś świeżego, innego, ale przede wszystkim skutecznego i w pełni mierzalnego. VOX oferuje nie tylko dodatkowe benefity i możliwości dla marek i wydawców, ale przede wszystkim stanowi jasną odpowiedź na wyzwania dzisiejszego świata digitalowego. Dlatego też, od pierwszego momentu spotykamy się z bardzo pozytywnym odzewem, zarówno ze strony marek, jak i wydawców. Jesteśmy już po uruchomieniu pierwszej kampanii dla naszego klienta, brazylijskiej marki Oboticario. Jest to gigant kosmetyczny, który dopiero niedawno pojawił się w Kolumbii, tym samym intensywnie poszukuje nowych zasięgów. VOX okazał się idealnym rozwiązaniem, bardzo komplementarnym do ogromu aktywności digitalowej, które marka konsekwentnie realizuje – mówi Maria Dulnikiewicz, Managing Director, Performante.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Przez ostatni rok skupialiśmy się na wprowadzeniu usług VOX na pozaeuropejskie rynki. W czerwcu wystartowały pierwsze kampanii na rynku indyjskim. Mamy tam w tej chwili największy zespół i cztery lokalne biura. Aktualnie pracujemy nad nowymi rynkami azjatyckimi, m.in. Singapur, Indonezja, Malezja, Wietnam, Filipiny, ale nasze ekspansja dotyczy również innych kontynentów. Właśnie finalizujemy integrację z wydawcami w Afryce Południowej. Kolejny kontynent, na którym budujemy już relację biznesowe to Australia. Oczywistym krokiem była również ekspansja na rynki LATAM, dlatego nawiązaliśmy współpracę z partnerem – Performante – aby skorzystać z jego znajomości lokalnych rynków. Widzę w niej ogromny potencjał i efekt synergii. VOX jako parter technologiczny wnosi know-how martechowy, a Performante znajomości rynku LATAM. Dodatkowo Perfomante specjalizuje się w kampaniach performance’owych, a rozwiązania In-Image od VOX to głównie narzędzia kampanii brandingowych. Jest to więc znakomite dopełnienie oferty Performante – mówi Adam Iwiński, CEO VOX.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach współpracy na rynkach LATAM od sierpnia realizowane są kampanie reklamowe dla międzynarodowych i lokalnych marek. Wśród nich znajduje się m.in. brand O Boticario, będący drugą co do wielkości brazylijską firmą kosmetyczną. Niedawno marka ta postanowiła wejść na rynek kolumbijski i przy współpracy z agencją Performante od początku września realizuje pierwszą kampanię z wykorzystaniem formatu In-Image. Działania mają na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, głównie kobiet, zainteresowanych produktami kosmetycznymi, pielęgnacyjnymi w przystępnych cenach.
Równocześnie Performante we współpracy z VOX prowadzi obecnie na rynku kolumbijskim kampanię dla aplikacji fitness – Fitney. Rozpoczęła się ona 16 września i potrwa do końca października. Celem jest zwiększenie świadomości marki i dotarcie do użytkowników zainteresowanych kategorią fitness, sportem, aktywnym i zdrowym trybem życia. Na potrzeby kampanii również wykorzystano innowacyjny format
In-Image Ads.
Po udanym starcie na rynkach LATAM VOX nie spoczął na laurach. Spółka planuje dalsze ekspansje, prężnie rozwija swoje portfolio i w najbliższym czasie ma zamiar wystartować z nowymi innowacyjnymi rozwiązaniami skierowany zarówno do wydawców, jak i reklamodawców. Więcej na temat oferowanych przez VOX rozwiązań możecie dowiedzieć się ze strony voxexchange.io.
Artykuł powstał we współpracy z VOX.